Jumaat, 18 Disember 2015

AYAT SUDAH KELUAR







AYAT PUN

ADA MARi


BERSATU


KOMENTAR
bila najib mula 
baca ayat quran
bila ayat quran 
dijadikan sandaran
maka wajib tahu
maknanya



Sekali lagi Najib ajak Abdul Hadi bersatu


KUALA LUMPUR - Najib  sekali lagi mengajak Pas untuk bergabung dengan Umno.

Kali ini, hasrat itu disuarakan Najib di hadapan Hadi  dalam Multaqa Serantau Alumni Al Azhar, di sebuah hotel dekat sini.

"Seperti ayat 103 surah al-Imran yang maksudnya berpegang teguh lah kamu dengan  tali ALLAH dan jangan berpecah.

"Cuba kita kupas dan renung. Apakah pengertian ayat ini. Ayat ini bermula dengan perintah. Ini bukan pilihan, ini wajib. Makna bila ALLAH perintah, wajib kepada kita untuk ikut seterusnya menjurus kepada perpaduan. Dalam ayat itu juga ditegaskan jangan kamu berpecah belah.

"Maka saya ingin menyatakan bahawa saya mewakili kabilah saya dan tuan guru Hadi mewakili kabilah beliau supaya untuk berpegang kepada pengertian ayat ini dan bersatu," katanya

KAH KAH KAH
woit
memang wajib bersatu
jangan buang masa
bukti  sudah ada
tuan haji najib ada ayat
tuan haji najib bacakan
ayat untuk tuan haji hadi
ini hebat ini ligat
kah kah kah
memang wajib bersatu
jangan lambat lambat
nanti ayat lesap

MARi BERSATU

------------

4 ulasan:

azam berkata...

memang dah boleh bersatu
tapi sebelum tu UMNO kena bersunat beramai-ramai sebab UMNO dianggap kafir oleh hadi

Bagero lu berkata...

Bersatu kepala bapak kau....kau dah kantoi mencuri ajak orang bersatu. Tapi nasib dia baik sebab orang melayu uno masih dalam stim ganja...apa dia cakap mereka semua ketawa dan tepuk. Takut nanti bila habis stim....spenda dan culi kena tanggal..kena curi. Padan muka...duit seciput dikejar...nasib anak cucu merempat di tanah sendiri. Peluang terbaik semasa PRU 13 dipersiakan...lagi mau tunggu PRU 14 ke?????Bahalol punya melayu!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Amno + pas = parti HAMPAS

DIDI KOTA BELUD berkata...

Semalam aku gi memburu di kuala klewang...tengah2 mengendap2..terhendap2...sekor babi hutan lalu..aku ngan member stanby nak tembak..mamat asli terpa belakang aku lembut...sssss..jangan timbak..kita tangkap hempap katanya...ok je kalau aku oooo....timing cantik.kami dapat hempap..hempap punya hempap sebok nak cari tali ikat...tetiba babi hutan tu keluar sayap...terkejut katak..terkejut sotong kami...ui ui ui babi bersayap..kata kami serentak...terlepas babi tu terus terbang...tengah terbang dia menoleh...lalu tersenyum dia berkata kata..najib baca ayat tuhan aku dapat sayap katanya....pucat kami semua kooooo....kakkakakakakakaka