Khamis, 28 April 2016

USTAZ MODEN






BETUL KE?

KALAU BETUL

SELAMAT

MENANG



Juanda ustaz moden, bukan ustaz “haram haram” – Adenan

 | April 28, 2016
Sarawak mahukan agamawan yang berpandangan luas, liberal





KUCHING: Calon BN bagi kerusi DUN Jemoreng, Dr Juanda Jaya merupakan agamawan yang luar biasa dan mempunyai ciri-ciri yang Sarawak mahukan, kata Ketua Menteri, Tuan Haji Adenan Satem.
Beliau berkata demikian ketika ditanya bagaimana bekas Mufti Perlis itu boleh menyumbang kepada wawasan progresif Adenan untuk Sarawak — negeri yang terkenal tegas berpendirian sekular.
“Beliau (Juanda) seorang ustaz moden. Beliau bukan seorang yang berfikiran sempit, tidak berlagak alim, berpandangan luas dan sangat liberal. Ciri-ciri ustaz yang kita mahukan.

KAH KAH KAH

woit

satu malaysia

dah letih dengan

ustaz youtube

ustaz halal haram

ustaz kapir kapir

satu malaysia 

menunggu sampai

ustaz tegak adil

ustaz alam sekitar

ustaz anti rasuah

ustaz kerajaan baik

dah selalu dengar

api neraka

tapi  api leterik

mahal gila

selalu dengar

padang mashar

tai padang bola


dirampas permaju


kah kah kah

YA USTAZ


-------------

4 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Pak Donan kita ado angan-angan nak jadi Raja pulak ko .. sebab pelengkap saekor Raja adalah orang igama, yg boleh direk dongan tuhan. Orang igama ni lah yang akan bawa stori betapa Raja boleh kautim dongan tuhan .. sapo yg cubo try lawan Rajo akan kono dolat .. semuo porkara ini akan diceritakan oleh ostad ini. Pada den tak salah Pak Donan kito borangan-angan. Kalau dah jadi Raja, Taib Mahmud pon kono sombah jalan mombelakang pada YM Rajo Donan kito .. kahkahkah. Ostad Juanda tahu lah camno nak buek semuo porkaro ni .. terbaek.

Tanpa Nama berkata...

dunya

dunya

Ayah PIN pun sudah tak ada

masa nya bebudak KOPIAH buat duit

rezeki dah


kaya.... kaya..... kaya....

baru boleh ber gaya

Tanpa Nama berkata...

Kalau Juanda maklum dan bersuara lantang dgn memecah tembelang busuk dalam ajaran agamanya yg sarat dgn pembohongan, muslihat dan tipu daya maka layaklah dia dicap liberal serta sangat moden namun sebaliknya jika dia hanya cakap berlapik menyembunyi kebenaran menjadi seorang oportunis maka sia sia saja Adenan mempercayai lakonannya...

Tanpa Nama berkata...

cuba tanya juanda ni bole luluskan bible dlm bahasa malaysia ke..apakata juanda mengenai uitm yg buat forum anti kristian?