Sabtu, 14 Mei 2016

PESANAN UNTUK MEREKA





SATU LAGI SURAT

DARI AKU

kawan ku yang baik hati,

kau lihat lah klip ini
kau ulang lihat sekali lagi
apakah kau faham erti isinya
apakah kau tahu bahasa nahunya

aduh!

lihatlah apa yang aku tinggalkan
lihatlah apa yang aku rindui
lihatlah betapa rahsia aku terbuka
lihatkan gaimana rahsia aku diumumkan

kawan ku yang baik hati,

apakah kau kenal petai
apakah kau pernah merasa petai
apakah kau tahu nikmat petai

ah!
dunia ini tanpa petai
adalah dunia yang tak lengkap
aku bersumpah
aku berjanji 
aku berkiblat
jika dunia ini tanpa petai
maka aku tidak mahu dilahirkan

kepada yang maha esa
aku berterima kaseh
kepada yang maha berkuasa
aku merasa bersyukur
kerana aku dilahirkan
dibumi tropikal
dibumi suburnya hidup petai

bila aku dikurung nanti
akan aku bilang jeriji besi
akan aku kira dawai berduri
akan aku khayalkan
semua ini adalah papan  petai
yang bergantungan subur

bila aku merindui petai
maka aku akan teringat klip ini
maka semua tembok runtuh
semua besi cair
kerana aku tersenyum
penuh kegumbiraan

yang aku tinggalkan diluar
adalah anak anak muda
yang makin berani
yang makin liar
yang makian kreatif!

salut!




3 ulasan:

Nazrio berkata...

BiLa dewasa nanti anak ini
Aku dOa'kan mengenaLi puLa
iLmu shoraff ...
Nahu tanpa shoraff ...pincang
Di bumi maLaysia ini ummat nya
TidakTidak mengenaLi iLmu
Mahu Dan shoraff ...
iLmu tarekat, iLmu tasawwuff puLak
Jangan nak bubuH sebagai syiLibus
di anggap sesat Dan bidaaH puLak

Tanpa Nama berkata...

Pak TT,ada buat faraid harta tak..buat la siap2.klu ada niat nak buat,mintak pak TT hibahkan kasut kulit baru yg selalu Pak TT pakai tu pd aku..aku janji akan jaga kasut Pak TT dgn baik..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

atok petai vs kempetai..