Isnin, 9 Mei 2016

SIAPA DIA HANG TUAH




LURUS BENDUL
Hang tuah ni lurus bendul.... Kawan sendiri pun dibunuh atas arahan sultan, watak kaum melayu yg amatlahhh disukai amno kah kah kah on HANG TUAH WUJUD ATAU TIDAK?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/8/16

LEMBU DICUCUK HIDUNG
Hang Tuah tak pernah wujud. Buktinya: di alam nusantara kontemporari, suku manakah yang menggunakan gelaran "Hang" pada namanya? Kita biasa mendengar gelaran "Awang", "Nik", "Wan" dan sebagainya tetapi belum pernah ada "Hang". 

Juga mitos2 dari himpunan koleksi "Sejarah Melayu" itu terlalu banyak fantasi dari realiti, contohnya cerita Raja Suran turun ke laut, mitos Merah Silu dan lain2.

Pokoknya, mitos Hang Tuah sekadar propaganda golongan bourgeois dan pedagang/pemodal Melayu zaman pra kolonial yang sedikit berilmu untuk terus menindas kelas bawahan Melayu agar taat kepada pemerintah tanpa sebarang persoalan biarpun harus membunuh saudara sendiri. Mitos Hang Tuah wajar dilupuskan kerana mengajar Melayu menjadi lembu dicucuk hidung dan taat bodoh. on HANG TUAH WUJUD ATAU TIDAK?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/9/1

---------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

HANG di zaman DUMNO ini hanya lah sesiapa OTAK BAHALOL kuat LAHAP

Itu lah HANG TUAH sebenar nya

Melayu Melayu saja lah

Tanpa Nama berkata...

karya sejarah melayu dan watak hang tuah diwujudkan untuk memperbodohkan melayu...cerita dongeng hindu purba di tambah dengan unsur islam diadakan agar rakyat tetap bodoh dan menyembah sehingga kini...wal hal dalam islam telah menjadi fikrah manusia tuhan hanya satu dan tiada manusia menjadi jelmaan tuhan kah kah kah... apa pun semua dogeng cerita hantu berjaya menambat hati rakyat sehingga kini...walau ditahan.walau dipujuk jangan menyembah reja tapi masih ada menyembah mencium kaki dan menjilat lutut...kalau kaum kerabat tak apa jua...ini manusia bergelar pemimpin juga diperlakukan sebegitu rupa... kalau pemimpin minta jilat punggok ada juga yang sanggup demi apa ???? kaya lah beb kah kah kah...modalnya maruah diri boleh jual beli...sama macam.perasuah kah kah kah...pi mampoos lah watak 2 baik yang sebenarnya menghisap darah manusia lain...tak lebih dari lintah darat...kah kah kah