Jumaat, 10 Jun 2016

SELAMAT BERBUKA










SELAMAT

BERBUKA

KITA RAYA 

LAGI 26 ARI

hari ini kuala lumpur
redup nyaman berangin
kalau cuaca macam ini
berpuasa cukup santai
tapi gua tak tahu 
diluar jem atau tidak
berasak asak atau tidak

BERITA TAK BAIK
restoran tikus kecil
sudah wafat
tahun dulu dan sebelumnya
ini tempat gua bersahur
kini nak didirikan bangunan
inilah kuala lumpur

restoran tikus besar
gua tak pergi lagi
telah jatuh merosot
gua jumpa restoran baru
dah dua malam bersahur disini
lu pandai pandai cari sendirilah
kalau gua iklan nanti
rosakkan pasaran
harga naik dan masakan hancus

BERITA INDAH
pergi lawati kampong baru
ada arca seni
sebagai tarikan bulan puasa
memang menarik
walau pun telah berkali kalidibuat

PETANG INI
gua ada spesial
nanti gua story
sekarang gua 
nak bawa ezi dan jai
jalan jalan
kalau tidak mereka marah

SELAMAT MAKAN





-----------------

Tiada ulasan: