Ahad, 28 Ogos 2016

TUKAR TIUB BERSETUJU





TUKAR TIUB

SETUJU DG

SIGNAL

ISHAM RAIS



Tangkap MO1 bukan Pokemon Go, seru peserta demonstrasi

 | August 27, 2016
Aktivis Hishammudin Rais memberitahu Himpunan #TangkapMO1 yang berlangsung pada petang ini sebagai signal kepada Himpunan Bersih 5 tidak lama lagi.





KUALA LUMPUR: Walaupun rakyat Malaysia sedang dilanda demam memburu Pokemon, tekanan untuk menangkap Malaysia Official 1 (MO1) yang disebut dalam laporan saman Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) masih berterusan.
Sehubungan itu, wakil Pemuda Sosialis DAP (Dapsy), Raja Ahmad Iskandar Fareez menggesa rakyat yang fanatik dengan aplikasi permainan Pokemon Go supaya bangkit memperjuangkan hak sendiri dengan beralih kepada usaha mendesak pihak berkuasa menangkap MO1.
“Rakyat demam Pokemon tetapi Malaysia demam kerana 1MDB. Daripada tangkap Pokemon, baik kita tangkap MO1.
“Rakyat bertuah kerana mahasiswa bangkit pada hari ini demi memperjuang hak rakyat. Hak kita bangkit lawan MO1. Kita akan bergerak ke Dataran Merdeka. Bergerak sama dan tangkap MO1,” serunya.
Aktivis, Hishamuddin Rais memberitahu himpunan #TangkapMO1 yang berlangsung pada petang ini adalah permulaan bagi himpunan Bersih 5 tidak lama lagi.
“Anak muda adalah generasi baru untuk meneruskan perjuangan kita. Dan ini adalah ‘signal’ kepada Bersih 5,” katanya ketika berucap di hadapan peserta himpunan di hadapan pusat beli-belah Sogo.


--------------------

1 ulasan:

Nazrio berkata...

Cakap Laaa tarikh bersih
Takut berLaga overLap
Dengan kenduri kawin...
Tak kan nak berancuk
Di dataran sama bohsia, Pondan semua
Ini ancukan sah...legitimate