Jumaat, 23 September 2016

KESAH DARI API API







DARI API API
 

tahukah tuan bahawa Sabah itu adalh pisang
nama Sabah dari pisang



PAGI INI
gua bangun terus cari kedai kopi
salah masuk
oder kopi dan air suam
wow - silap tak ada roti bakar
tak ada telor setenagh masak
ada itik panggang
awal sangat lalu beredar
kopinya baik - lalu dibungkus
terjumpa kedai yang diidamkan

aduh -gadis Sabah extra puteh
macam campuran dh mat salleh
oppps... lupa namanya
minta cawan kosong
roti bakar kaya
2 biji telor rosmah... oppps... ayam

LEPAS ITU
saperti biasa
gua masuk kedai gunting
bercukur dan potong 1 inci ponytail
agak mahal juga tapi ini Sabah

KE PASAR
merayau-rayu
tak sangka gua tak jauh dari wilayah pelancung
tapi gua bukan pelancung
gua musafir
gua berkelana mencari hati hati

saperti biasa gua wajib dating melawat pasar
wow wow
ikan ikan udang ketam ketam
murah gila
sedang merancang bagimana nak bawa pulang

tapi awas!
buah buah mahal
malam tadi gua beli durian bungkus
tapi tak boleh bawa masuk hotel
lalu makan  di kedai mamak

durian murah
tapi durian merah 45 ringgit satu kilo



UMAI
naik atas pasar
gua dah tahu tempat ini
kedai makan bajau

gua minta umai
ikan titir
tak tahu apa nama di semenanjung
gua makan tanpa nasi
hanya 3 rinngit
dengan the o kosong
kalau dengan harimau
atau dengan air anggur puteh
pasti enak ( sedang merancang )

kedai makan ini ada jual
sinagong buntal
ini special masakan bajau
( gua telah merancang )
ada puyutoh - ini ubi kayu
kalau makan umai baik dg putoh
tapi gua sudah kenyang

MALAM INI
ada benkel untuk anak muda Sabah
tentang demokrasi dan bersih
ini siri BBC - bersih boot camp

tbbc elah dijalankan di JB
telah dijakankan di PENANG
telah dijalankan di IPOH
kini KOTA KINABALU
tapi ... amat susah untuk ke KUCHING
puuudrak muuudrak

NOTA:
nanti gua minta ustaz cool
talipon bekas mufti perlis
dia dah jadi orang besar

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH



-------------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kau kirim salam sama dr.juanda. cakap dia... jgn lahap dedak.

Tanpa Nama berkata...

Woit. Dah join bn lahabau. Mesti nk lahap dedak. Cuba tepon dr. Juanda. Mesti dio suka. Hihihihi. Erkkk. Dah kenyang