Jumaat, 23 Jun 2017

SELAMAT BERBUKA









ESOK KiTA

PUASA 

KEMUDIAN

KITA RAYA
hari berjalan bagitu cepat sekali
macam semalam gua mula puasa
macam kelmarin gua mula menuslis

aduh! indahnya hidup ini

hari ini kuala lumpur redup
jumaat akhir  hari palestin
hari al quds sedunia
hari ini tadi kali kedua
gua bersama berdemo
di hadapan keduataan amerika
ada kurang lebih lima ratus kita kita
menyatakan sokongan pada palestin

ah! betapa agaknya beraya di palestin

lalu gua ingat gua berhari raya
di melbourn
di beirut
di karachi
di baghdad
dan 
di london

ah! semuanya datang kembali
ah! betapa indahnya hidup ini
esok petang gua pulang ke jelebu
dengan ezi dan tak tak
kali ini gua pulang
 ke rumah pesaka
tahun ini gua buka pintu rumah
dan
gua juga akan tutup rumah
tak ada siapa yang jaga
rumah pesaka 
kecuali gua

ah! masa berlalu
macam kelmarin 
kami berhimpit
tidur mencari selimut 
dalam rumah pesaka
kali ini 
hanya gua sendirian

petang ini gua 
ada temu janji
tak tahu 
dimana akan berbuka

selamat

berbuka





-----------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mungkin jugak raya terakhir bagi AMENO dan Bangsat Negara kot?

Tanpa Nama berkata...

bulan naik hari ini 5:59 pagi
kalo esok, bulan akan naik lebih kurang pukul 6:59 esok
atau
6:50 pagi, kalo MAO lebih tepat

itu pon jika takde awan yang tutup!