Isnin, 11 September 2017

KETUM BAIK UNTUK ANDA






MINUM
Kau apa tau tt. Kau cuma tau membangkang je sebab nama kau pun pembangkang. Kau tau menghasut je sebab nama kau pun penghasut. Kalau kau lebih bijak dan ada visi, baru kau tau ketum adalah isu sebenar dalam laporan ni, bukannya berapa ramai dan siapa yang ditangkap ataupun berapa nilai wang dan harta yang disuap. Ketum tu isunya. 

KETUM BAIK

Air ketum tu kalau dibiar berleluasa akan buatkan seluruh generasi muda mati otak jadi zombie sedangkan mereka yang akan mewarisi tanah, harta dan pentadbiran negara. Bagaimana nak berjuang mempertahankan keselamatan keluarga dan negara kalau kepala kosong kecuali berisi air ketum. Begitu juga dengan tumbuhan dan haiwan. Malaysia mempunyai kepelbagaian bio. 

UNTUK ANDA

Tapi bila embun jatuh atas daun ketum dan air dari daun ketum tu akhirnya jatuh atas tanah atau dalam air sekitarnya, maka segala tumbuhan seperti rumput dan pokok petai serta haiwan aqua seperti ikan dugong dan sotong akan terencat dan beransur mati hingga pupus. Tak dapat lagi TV siar iklan kepelbagaian 
on TANGKAPAN HEBAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 8:10 PM




------------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cilako kau TT! Malaysia ni negara aman. Malaysia negara berbilang kaum. Malaysia kaya dengan berbagai sumber asli. Malaysia ada kepelbagaian bio. Malaysia ada masyarakat majmuk. Malaysia ada rakyat yang peramah. Cubo kau pergi negara lain, ada semua tu? Kau mano tau, kau bukan dapek pergi ke luar negara pun, itu la lain kali jangan bagi paspot kau kena cop sijil haram!