Selasa, 10 Oktober 2017

CAKAP TERANG DAN JELAS







CAKAP
ayat mudah, message simple, bukan wasatiyah, bukan al.arabi, bukan sotong, bukan alphard, bukan vellfire, cerita mudah, kalau tak faham lagi...entah lah BEER= Che Det 

UNTUK

1. Saya diberitahu ramai yang marah saya kerana tidak menyatakan sokongan saya terhadap bantahan perayaan beer (beer festival – Oktober Fest) oleh orang bukan Islam. 

SEMUA

2. Bagi saya kalau orang bukan Islam yang tidak haramkan minum alkohol atau beer hendak minum beer sampai pengsan, itu masalah mereka. Yang penting mereka jangan timbul masalah kepada orang lain, atau memandu kereta di waktu mabuk. 

ORANG

3. Yang saya amat dukacita ialah penyalahgunaan dadah oleh anak orang Islam sehingga menyebabkan kematian 23 murid sekolah tahfiz apabila mereka membakar asrama sekolah.

FAHAM

4. Ternampak seolah-olah orang Islam menerima pembunuhan murid ini sebagai perkara biasa. Ya. Memang ada mereka yang berpendapat ini semua takdir. Oleh itu terima sahajalah. Seperti yang telah dinyatakan oleh guru tahfiz, anak yang mati setelah ke sekolah on 
ESOK MALAM - DEWAN CHINA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/10/17





-------------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

komen gua....si jerman tu nak berpesta arak, kita sini nak ikut sama apahal...ikut jerman berpesta arak tu boleh majukan negara kah....aku taknnak komen dari sisi agama sbb iman aku nipis, tak kuat...tengok amoi seksi butuh aku dah resah gelisah nak cari lobang nikmat. cuma dlm bab arak aku mmg tak setuju sangat. cuba kauorg fikirkan begini...kau org nk ke anak, suami, isteri atau mana-mana kaum kelurga kau org mabuk sampai tak sedar. bangga ke kauorg bila kaum keluarga kau org mabuk macamtu. buat pe peningkan kepala sedangkan pabila kepala kita pening kita ubatkan. mana ada org minum arak dlm berpesta hanya cukup segelas bir...nama dh berpesta, kalau pesta seks...sorg amoi je ke yg tgh mintak entot ???
mahathir nie taknak kutuk pesta arak nie, gerenti bani melayulah yg paling byk yg mabuk...ala anak dia kan tokey arak.....ala macam tangkap jho low, najib pun kena sama kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

yaa islam kaki pekhooooonnn,bunuh islam,minum arak,kaki sontot pempuan dan segala macam aneka kebejatan serta kejahatan. yang beriman dan beragama islam x buat keja2 tu. malaysia bole me'layu semua bole.