Rabu, 4 Oktober 2017

KUASA MINYAK




SETIAP HARI

IALAH ASYURA

SETIAP KOTA

IALAH

KARBALA


Tangkapan 200 Syiah warga Iraq timbul tanda tanya

 | October 3, 2017
Jais berkata perkara itu kini kes polis, sementara polis pula berkata mereka tidak tahu menahu berkenaan kes Jais itu.






PETALING JAYA: Situasi sekitar tangkapan lebih 200 warganegara Iraq dalam serbuan Jabatan Agam Islam Selangor (Jais) ke atas upacara Syiah baru-baru ini menimbulkan tanda tanya, selepas pihak berkuasa enggan menjawab soalan pemberita.

Pengarah Jais Tuan Haji Haris Kasim belum mahu mengulas ketika diminta mengesahkan tangkapan itu.

“Tak boleh komen lagi. Dah jadi kes polis,” katanya ketika dihubungi FMT hari ini. Ditanya mengapa kes yang dilakukan di bawah enakmen agama negeri itu kini menjadi tanggungjawab polis, beliau menjawab: “Dah kita buat laporan polis.”

Polis ketika dihubungi FMT bagaimanapun berkata mereka tidak tahu menahu berkenaan kes Jais itu.

“Jabatan agama yang tangkap. Jangan tanya polis. Dia pun tak serah kepada kita apa-apa,” kata Ketua Polis Serdang Asisten Komisioner Megat Mohamad Aminuddin Megat Alias.

Ketua Polis Selangor Tuan Haji Mazlan Mansor turut memberi jawapan yang sama.

“Siasatan dibuat oleh Jais,” katanya ringkas kepada FMT.

Sebelum ini dilaporkan pihak berkuasa melepaskan 200 warganegara Iraq yang ditangkap dalam serbuan Jais selepas mendapat tekanan dari Baghdad.

Penangkapan itu difahamkan berlaku di sebuah kondominium di Seri Kembangan.

Kebanyakan warga Iraq itu yang merupakan pelajar sedang mengikuti pengajian sarjana dan ijazah lanjutan, ditahan bersama ahli keluarga mereka ketika pihak berkuasa mengadakan serbuan menjelang sambutan Asyura yang jatuh pada kalendar Hijrah 10 Muharam setiap tahun.

Ketua Polis Negara Tuan Haji Mohamad Fuzi Harun dilaporkan berkata pihaknya masih tidak ada butiran lanjut kerana tangkapan itu dibuat di bawah pihak berkuasa agama negeri.

“Ada 2 tangkapan sebenarnya satu di Selangor dan saya tak pasti lagi satu negeri,” katanya.

DIBEBASKAN

KAH KAH KAH

INI KUASA

MINYAK

BUKAN 

KUASA

TUHAN

KAH KAH KAH


---------------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pundek la semua ni..jakim takut dgn wahabi, pas takut dgn beer, jais takut dgn syiah..namun jakim, pas dan jais tak takut dgn pencuri wang rakyat 1mdb..pusat zakat pula takut2kan org dgn seksaan asab tidak kuarkan kan zakat..err hanya yepiem tak takut ke paris utk adakah kursus kahwin..ini agar umat islam yg nak kawin di paris wajib faham apa itu kawin, kawin itu ada batang zakar dan ada lubang pantat..ada kayu golf dan ada lubang utk discore..korang miskin apa tahu pasal golf..korang hanya lepak dibrickfield..dibrikfiled mana ada seni golf dan lobang, seni wang zakat..

Tanpa Nama berkata...

'KARBALA' dah bertukar 'ah sor lar'?

mungkin 'PASSOLA' kot???

yang motosika kechik tu!

Tanpa Nama berkata...

lebih kurang empat ribu ajer.....
kat MESIA.....
tapi bukan sekarang
bukan tahun ini...


TAHUN DEPAN LAH!