Selasa, 14 November 2017

APA DIA SAKT JIWA



SAKIT JIWA
Menurut psikolog Leon Festinger orang akan melakukan apa saja untuk mencapai konsistensi dalaman. Sesorang akan measa tidak selesa - jiwa kacau -  ketidakselesaan mental yang kita alami apabila tingkah laku kita bertentangan dengan kepercayaan dan nilai kita. 

Untuk meredakan ketidakselesaan ini dan mencapai konsistensi, kita mesti mengubah nilai kita, mengubah tingkah laku kita, atau mencari faktor luaran yang membantu merasionalkan kelakuan kita.

Leon Festinger

American social psychologist

Leon Festinger was an American social psychologist, perhaps best known for cognitive dissonance and social comparison theory. 

Wikipedia
Born: May 8, 1919, New York City, New York, United States
Died: February 11, 1989, New York City, New York, United States

Known for: Cognitive dissonance, Effort justification, Social comparison theory
Parents: Alex Festinger, Sara Solomon Festinger
Education: City College of New York, University of Iowa






----------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

'trust dishonesty to be dishonest'?

or

'ALWAYS TRUST DISHNESTY TO BE DISHONEST!'

😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳

Tanpa Nama berkata...

Ini yahudi zionis yang buat tesis untuk melagakan antara kaum mental dan pihak berpengaruh atau berkepentingan. Bila kaum mental bertambah ramai, pihak yang lagi satu akan mula terhakis pengaruh atau kepentingan mereka lalu lebih memudahkan untuk diterobos oleh yahudi. Maka definisi mental itu makin diperluas supaya lebih ramai diklasifikasi mental lebih lagi individu yang memegang kuasa atau tanggungjawab memimpin, seperti kak ros.