Jumaat, 17 November 2017

SAUDI BARUA ISRAEL






SAUDI
Aktiviti yoga yang diharamkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan Malaysia pada bulan November 2008, kini dibenarkan di Arab Saudi. Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan Datuk Dr Abdul Shukor Husin ketika itu dipetik berkata, amalan fizikal iaitu senaman dalam yoga, tanpa adanya unsur-unsur mentera dan pemujaan pada zahirnya tidak menjadi kesalahan. 

BARUA

Namun, ia tidak digalakkan kerana dikhuatiri boleh menghakis akidah seseorang Muslim memandangkan ia merupakan salah satu komponen daripada keseluruhan amalan yang diharamkan itu. Arab Saudi pada Selasa lalu secara rasmi meluluskan yoga sebagai aktiviti sukan di bawah Kementerian Perdagangan dan Perindustrian, lapor majalah berbahasa Inggeris India Today. 

ISRAEL

Oleh itu, menurut laporan berita itu, sesiapa yang ingin berlatih atau mengajar yoga di Arab Saudi boleh melakukannya dengan memohon dan mendapatkan lesen. Kementerian Perdagangan dan Industri Arab Saudi menyenaraikan yoga di bawah "aktiviti sukan" dan membenarkan mana-mana warganegaranya untuk on TERGURIS HATI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/16/17





-------------------

Tiada ulasan: