Sabtu, 23 Disember 2017

DARI SINI MULANYA









OOOO...

DARI SINI MULA
Sumber PAS Selangor memaklumkan cadangan ini baru di peringkat perancangan.

"Ia adalah pelan tindakan sahaja selepas ramai antara kami yang tidak berpuas hati dengan hala tuju PAS sekarang.

"Kira-kira 10 dari 13 Adun (ahli Dewan Undangan Negeri) PAS di Selangor tidak berpuas hati dengan hala tuju PAS yang ada sekarang terutama selepas peralihan kepimpinan di Selangor," kata sumber itu.

Sumber itu berkata, mereka telah cuba beberapa kali untuk mengubah sikap pemimpin PAS pusat agar sedia bekerjasama dengan PH dalam PRU14 nanti, namun tidak berjaya.

PAS bekerjasama dengan PKR, DAP dalam Pakatan Rakyat sebelum ini, tetapi berpecah pada tahun 2015 selepas pemimpin yang lebih konservatif mengambil alih PAS sepenuhnya.

Mereka kini membuat satu gabungan baru dengan parti-parti yang lebih kecil dan dinamakan Gagasan Sejahtera yang akan menentang PH yang terdiri daripada PKR, DAP, Amanah dan Bersatu serta Barisan Nasional (BN) yang memerintah sekarang.

"Adun PAS pernah bertemu dengan Mursyidul Am PAS (Hashim Jasin) tidak sampai sebulan yang lalu bagi membincangkan perkara ini, namun beliau tidak dapat memberikan penjelasan yang baik mengenainya.

"Kami hanya diminta menyerahkan perkara ini kepada kebijaksanaan Tuan Guru Presiden (Abdul Hadi Awang). Kami diminta bekerjasama dengan BN dan PKR untuk perkara-perkara baik," kata beliau.


DARILAH MULA

SURAH HADI

DAPAT MIMPI

JUMPA NABI

KAH KAH KAH

BILA RAMAI

NAK TAHU PASAL

APA TAK NAK

BERSAMA

PAKATAN

LALU HADI JAWAB

DIA DAPAT

MIMPI YANG NABI

BERI ARAHAN

KAH KAH KAH

JELAS & TERANG



-------------------

4 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Kalau PAS dapat Pahang.. Genting tutop. Atau Eddie Wang dapat mimpi baru.. mimpi terpancot.

Tanpa Nama berkata...

Segala galanya bermula bila nik aziz meninggal dunia. Kita dah boleh lihat lepas nik aziz meninggal; pimpinan pas dah pandai bersamping bertengkolok dan pandai potong kek guna keris. Kah kah kah bangsa melayu dipercayai akan conquer ruang2 dan bidadari dlm sorga nanti. Takbir!!!

Pencolekhangek berkata...

Serahkan semua kepada kebodohan hadi.

Tanpa Nama berkata...

Betul ke PAS ni cara berfikirnya???