Khamis, 27 Disember 2018

APA ITU AGAMA







APA ITU AGAMA

https://www.malaysiakini.com/columns/457613


Nik Ariff Raja Yusoff
Bila dibiarkan orang politik sahaja untuk menyelesaikan masalah nasional berkaitan penyatuan dan perpaduan tiga bangsa/tiga agama di Malaysia;masalah itu bukan saja tidak selesai tetapi ia akan menjadi lebih ketara parahnya.Satu mekanisma lain perlu dicari.Perlu ada desentralisai kuasa.
SukaBalas62h
Muhammad Zulkhairi Hj Ruslan
Aku cucu pejuang kemerdekaan negara akan pastikan melayu kekal dlm malaysia sedia kala bkn malaysia baru yg ditunjangkan komunis DAP.. DAP perompak bangsat..
SukaBalas41h
Lee Sau Min
Melayu itu siapa? D indonesia ada jawa,bugis, minang, batak, bajau, tidung, melayu(kalimantan barat), timor dll. Setiap suku ini menganut pelbagai agama. Ada jawa islam,ada jawa kristian dan ada jawa hindu. Tapi mereka semua bangsa indonesia.

Tapi d msia baru dtg dari pakistan,india,pilipin, indon asal islam jadi melayu. Cuba tolong ajar saya apa beza agama dan bangsa. Utk makluman, sya islam tapi bukan melayu.
SukaBalas21h






----------------------

2 ulasan:

Enculez Vous berkata...

Agama dan bangsa adalah sama. Bila ngaji pandai dan celik, maka akan lagi kuat dia menipu. Mudah saja nak kenal. Tgk perutnya, tgk apa yg dimilikinya. Khalas.

panglimo potaseh berkata...

Melayu ada 10 Raja ..DAP jugak yg salah. Melayu ada Piem ..TPM ..Mintri ..Gabnor ..DAP jugak yg kono. Segala macam Latok Bandalaya .. YDP ..DO ..semua Melayu ..bila bandar dinamakan Notting Hill ..Amverton ..Kerinchi South ..Brisdale ..DAP jugak kene taruk. Aku belum dgr lagi yg Agong henjut Ratu Russia sebab pengaruh DAP ..Syukur Alhem.