Isnin, 10 Disember 2018

KESAH DARI BANDUNG





LATAR KESAHNYA
gua jumpa gadis ini ketika
perjumpaan di bandung
sosok ini waklil dari indonesia
namanya FEBRAIANA 
kini aktif di PAPUA

datuk dibunuh
pada tahun 1965  
oleh CIA  & Suharto
justeru terus mengingati
perjungan kiri

ketika gua di bandung
kuala lumpur 
heboh tentang kuil
heboh tentng iCERD

lalu gua terangkan kepada sidang
sama saperti apa yang gua
surahkan pada khamis malam
22 NOVEMBER 2018 
di UIA

teori gua amat senang
ICERD 
digunakan secara bodoh tidak bijak
menteri tidak bijak 
mengolah persetujuan

mengapa TIDAK gunakan
PAMPBB
Perjanjian Antarabangsa 
Menghapus Penindasan Bangsa Bangsa

mustahil Bani Melayu
mustahil yang mengaku Islam
tidak menyokong keadilan
tidak menyokong 
penghapsuan penindasan

perkataan 
ICERD 
tidak memberi
apa makna dan tanda
justeru
pelbagi tohmah masuk
termasuk
kalau malaysia tanda tangan
perjanjian ini
kita semua boleh
boleh entot bini to guru



Gw udah dapat banyak cerita dari langsung, orang-orang yang anti di Malaysia itu rata-rata gak tahu apa itu ICERD, singkatannya aja gak ngerti. Gw yakin seleb kayak juga gak paham maksudnya apa. Ayo tolong jelaskan Mas Arie. Anda tahu apa?





---------------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Oii tt, kau nak cerita apa sebenarnya ni? Cerita icerd atau lu nak main wayang utk keluar dari senarai gagalis? Setakat bergambar jauh2 mcm tu di bandung lu ingat boleh kelentong kitorang ke? Kah kah kah nice try bro... try harder.

Unknown berkata...

Abg isham kpa dia org pangill abg tt? Anyway skrg geng lokaman papagomo sibuk ceramah pasal positive discrimination..abg tt ngok dia org gunakan diskriminasi positif skrg https://youtu.be/ZCgS15Hw3QA