Selasa, 12 Februari 2019

DUA DATUK











2DATUK
INI PASTI DATUK

DARI PAKATAN

1 AMANAH

1  BERSATU



1 PKR

DAP TAK ADA

PASAL TU BUAT

LAPORAN

ATAU 2 PKR

2 AMANAH

2 BERSATU

MUSTAHIL MB

TAK SEDAR

ATAU TAKMAU

SEDAR SEDAR


2 ‘Datuk’ dalam syarikat RM2 didakwa dapat konsesi Jabatan Perhutanan Perak

PETALING JAYA: Dua lelaki bergelar “Datuk” yang merupakan pengarah sebuah syarikat RM2 didakwa mendapat satu projek membangunkan 2 hutan simpan seluas 400 hektar di Perak.

Pendedahan itu susulan semakan FMT ke atas dokumen Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), selepas seorang ahli Parlimen DAP membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung perkara itu.

Terdahulu, Ahli Parlimen Kampar, Thomas Su memberitahu FMT, kerajaan negeri sepatutnya menjelaskan kandungan surat itu yang tersebar baru-baru ini.

Katanya, berdasarkan surat itu, syarikat terbabit diberikan konsesi oleh Jawatankuasa Sumber Hasil Hutan Perak, Disember lalu.



SEBAT

UNTUK JADI

CONTOH


-----------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau sprm bertindak macam kerajaan bn, wajarlah kita tukar kerajaan lain. Sprm patut bertindak tegas, dan ahli parlimen, adun yg tak dpt bahagian patut dengki bersama untuk lapur salah laku. Mungkin blog tt tidak akan disekat jika lapor salah laku menteri, exco dan pembesar negara yg baru. Kita tak hilang kerja, tapi yg buat salah laku akan hilang ...
Setakat nak entot bidadari lebih baik daripada salah laku ambil duit. Ni mereka nak entot duit di dunia, tak kisah tak dapat entot bidadari di syurga. Duit lebih cantik dari 70 orang bidadari.