Khamis, 14 Februari 2019

JANGAN TAK FAHAM








WOIT
KAU ORANG SEMUA TAK FAHAM
SEMUA DIPENGARUHI OLEH ISRAEL

PARTI ISLAM PAS
PARTI SUCI
PARTI WARAK
PARTI SYUMUL
PENJAGA KUNCI BILIK BIDADARI

PEMIMPIN PARTI ISLAM PAS
BOLEH ONLINE DENGAN TUHAN
BOLEH KELUAR FUKWA FUKWI
APA HALAL APA HARAM

AMBIL DUIT 90 JUTA RINGGIT
DARI NAJIB 
IALAH TERIMA SEDEKAH
BUKAN RASUAH

RASUAH INI AJARAN YAHUDI
DALAM ISLAM TAK ADA RASUAH
TAK CAYA TANYA ARAB SAUDI


Penipuan PAS kini patuh syariah, kata pengguna media sosia


ALASAN digunakan  Tuan Haji Nik Abduh Nik Abdul Aziz untuk menafikan yang suara dalam rakaman mengenai PAS mengambil wang daripada Umno adalah beliau diperli pengguna media sosial, yang bertanyakan sama ada parti Islam itu kini mewujudkan “penipuan patuh syariah”.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat itu semalam mendakwa yang pada mulanya beliau mahu mengakui suara tersebut adalah miliknya, tetapi memutuskan untuk menafikannya atas arahan kepimpinan parti termasuk Presiden Tuan Haji Abdul Hadi Awang.

“Ia adalah ucapan dalam majlis tertutup dengan audien tertentu sahaja. Terlalu tertutup. Maka hak saya adalah menjaga kerahsiaan dan tidak sama sekali mengkhianatinya. Kedua-dua pilihan adalah syar’ie,” tulisnya panjang lebar di akaun Facebooknya,

Rakaman suara itu tular tahun lepas sebelum Pilihan Raya Umum ke-14, ketika itu PAS sedang diserang hebat Pakatan Harapan kerana menerima wang daripada Umno.

Nik Abduh berulang kali menafikan rakaman itu, menyifatkannya tidak masuk akal dan fitnah.

Bagaimanapun, isu itu timbul semula selepas  Tuan Haji Hadi mencapai penyelesaian luar mahkamah berkaitan saman di London terhadap Sarawak Report, yang menerbitkan berita tersebut pada 2016, mendakwa PAS menerima wang Umno.

Selepas laporan polis dibuat, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat berita tersebut dan mengambil keterangan beberapa pemimpin PAS, termasuk  Tuan Haji Nik Abduh.

Awal minggu ini, Setiausaha Agung PAS Tuan Haji Takiyuddin Hassan juga mengesahkan yang suara dalam rakaman itu adalah suara Tuan Haji Nik Abduh, tetapi kenyataanya disalah tafsir.

Di media sosial, pengguna mengecam ahli Parlimen Bachok dan pemimpin parti Islam itu kerana menipu dan tergamak memberikan alasan untuk membenarkan penipuan tersebut.

Di Twitter misalnya Adun Serang Dr Siti Mariah Mahmud (@DrSitiMariah) menulis: “Menipu sekarang pun patuh syariah. Malu lah sikit PAS.”

R.H (@ryzwolf) turut mengecam kenyataan “patuh syariah” dikeluarkan Nik Abduh.

“Berkaitan dengan audio Nik Abduh, saya ada soalan hendak ditanya…adakah ‘patuh syariah’ untuk menipus? Akhirnya, menipu untuk melindungi politik yang meragukan dibenarkan dalam parti politik ‘beragama’,” tulisnya.

Wan Ahmad di Facebook pula merasakan Tuan Haji Nik Abduh perlu meletak jawatan kerana isu tersebut.

“Isunya bukanlah kandungan rakaman audio, tetapi integriti. Menipu dan kemudiannya mengaku menipu.” – 14 Februari, 2019.


TUAN TUAN AJI

AMAT JUJUR

LAGI IKHLAS

LAGI SUCI 

PASTI DAPAT

7O BIDADARI

GOYAH 

KEPALA LUTUT

NGENTOT



-------------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cite kat makamah je la bro...boring..PHdapig ni keje tak buat2 jugak...sewey la...kasi jilat

Unknown berkata...

Bidadari?

Tanpa Nama berkata...

Itulah lain kali jgn berkawan dgn perompak kan dah pandai menipu .. ...