Sabtu, 23 Februari 2019

MALAM INI ROKOK BUKAN RUKUK







MALAM INI

MARI ROKOK

BUKAN RUKUK

ESOK MALAM

Jgn lupa letak ash tray atas meja bulat masa diskusi nanti ye on 
SABTU INI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/21/19

TT jangan j



ROKOK

JEMPUT DATANG


Diskusi Meja Bulat 2 : 


Merokok Antara Hak Asasi,


 Kanser atau Komoditi




Date And Time


Sat, February 23, 2019

8:30 PM – 10:30 PM 



Location

Seminar room Level 7 Menara Arina Uniti, 

Jalan Raja Muda Abdul Aziz
Kuala Lumpur, 
Federal Territory of Kuala Lumpur 50300

-----------------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tajuk tak kena ..... rokok adalah semua perkara tesebut dan ia adalah fakta.. rokok adalah hak asasi perokok untuk kena kenser sebagai membantu meningkatkan hasil komoditi untuk menyubang kepada negara...

kah kah kah

tajuk yang betul sepatutnya .. adakah perokok bodoh atau menteri yang terlebih bingai

Nazrio berkata...

Apa itu ANARKO

Saya Tanya gembaLa kerbau

gembaLa kobau tu cakap

ANARKO itu iaLah anak kobau

Yang d beLa Dan peLihara

khusus utk KORBAN

NAJiK AdaLah ANARKO umnQ

Abang non AdaLah

ANARKO umnQ

PRU 14 iaLah

ANARKO umnQ

Hadi sayanggg

ANARKO umnQ

ANARKO AdaLah KORBAN

Anak2 kobau utk KORBAN

Tanpa Nama berkata...

Atok kpala anakopig

DatoPidi berkata...

Mcm mana tak kena kenker, kau tarik asap mcm tarik zip seluar gelojoh nak menutuh.
Arwah nenek, arwah atok perokok tegar sejak jaman baginda queen. Wafat jaman Maday PM4.
Aku rasa kalu ne ek dan atok ak merokok mau sampai PM8 gomen pening nak bayar pencen.

Tanpa Nama berkata...

Jgn lupa letak ash tray atas meja bulat masa diskusi nanti ye

hamim berkata...

"KESAH SEORANG PEROKOK" Saya mula merokok tahun 1972 hingga 2004, mula mula kotak kecil, lepas tu kotak sedang , sudahnya kotak 20 batang 2 kotak satu hari, korek lubang hidung jari kelingking melekat warna kuning, tahun 2002 saya berhenti kerja , saya berniaga , bukak kedai runcit, jual barang runcit termasuklah rokok, atas kedai buat surau, sebab kawasan perumahan tu belum ada surau, selepas solat maghrib selalunya ada tazkirah yang disampaikan oleh ustaz yang tinggal dikawasan perumahan yang sama, tahun 2004 dua bulan sebelum puasa seorang ustaz memberi tazkirah berkenaan rokok, ustaz tu memberi tazkirah dengan lembut tapi makan dalam, diakhir tazkirah tu ustaz kata " Mufti dah kata haram, Majlis Fatwa dah karta haram, yang dihisap juga benda haram buat apa?" aduh... pedih sungguh pedih...saya buat keputusan mula satu puasa akan berhenti hisap dan jual rokok, bagi tahu juru jual rokok saya hendak berhenti jual rokok, lagi satu bulan nak puasa saya jual rokok murah dari harga yang dibenarkan, esok nak puasa hari ni saya jual harga modal, bila azang maghrib berkumandang saya simpan semua rokok dalam kotak dan mula tidak jual rokok, saya tekad berhenti merokok, ooooohhhh sungguh azab....tambah tambah lagi lepas buka puasa, tapi saya nekad, saya bawa bunga cengkih, teringat nak merokok saya kunyah bunga cengkih terasa pedas dalam mulut, hilang sekejap gian nak merokok, gian nak merokok ni dua minit je, tiap tiap hari begitulah, siang boleh bertahan kerana sedang berpuasa, malamnya kunyah bunga cengkih, sampailah habis puasa, mungkin sebulan dah tak merokok ketagihnya dah berkurangan, bila teringat rokok kunyah bunga cengkih, lepas tu mulalah batuk lebih kurang enam bulan, lepas hilang batuk terasa sakit sendi sendi, lepas hilang sakit sendi terasa sakit dalam tulang, selepas satu tahun dah rasa macam biasa, tapi selera makan bertambah, berat badan pun bertambah dari 67kg naik jadi 80 kg, Alhamdulillah dah 15 tahun tidak merokok, sesiapa yang nak berhenti merokok azam, tekad, semangat kena kuat, kalau tidak, barai....puncanya terletak pada diri sendiri juga, Soalan kepada Isham dan yang masih lagi merokok "BILA NAK BERHETI MEROKOK" Jangan mareee, pakat semua berhenti merokok biar padan muka kerajaan tak dapat kutip hasil rokok...terima kasi ustaz Awang