Isnin, 11 Mac 2019

PROFESOR PUN MENIPU









APA MAKNA

BERITA INI?

MAKNANYA

WALAU PUN ADA

IJAZAH PHD

JADI PROFESOR

TAPI MENIPU

MERASUAH

MASIH BERLAKU

Sundra Rajoo minta imuniti elak pendakwaan jenayah


PROF Dr Sundra Rajoo mahu mengelak dari ditahan atau dituduh atas semua dakwaan salah laku semasa beliau mengetuai Pusat Timbang Tara Antarabangsa Asia (AIAC).

Beliau mendakwa memiliki imuniti sama seperti duta atau pesuruhjaya tinggi berdasarkan peruntukan undang-undang tertentu terkait dengan pelantikannya sebagai pengarah pusat itu.

Imuniti itu tidak boleh ditarik secara unilateral oleh kerajaan, hujah beliau dalam dokumen mahkamah yang dilihat oleh The Malaysian Insight.

Dokumen itu difailkan untuk semakan kehakiman di Mahkamah Tinggi.

Dalam tindakan mahkamahnya, beliau menamakan Menteri Luar Negeri, Peguam Negara, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Kerajaan Malaysia sebagai responden.

Sundra letak jawatan pada November lalu susulan dakwaan yang dibuat melalui sepucuk surat layang yang dihantar kepada beberapa menteri, Ketua Polis Negara dan Peguam Negara.

Surat itu antara lain mendakwa Sundra menggunakan dana pusat timbang tara itu untuk memastikan menteri melanjutkan kontrak pelantikannya.

Sebaik pulang dari urusan rasmi di luar negara akhir November lepas, beliau ditahan pegawai SPRM dan disiasat.

Sundra menuntut imuniti dari sebarang tindakan berhubung urusannya sebagai pengarah AIAC.

Kerajaan sebaliknya berpendirian imuniti tersebut boleh ditarik balik bagi membolehkan siasatan menyeluruh ke atas dakwaan salah jenayah berkenaan, yang boleh juga membersihkan nama Sundra.

Dalam pernyataan menyokong permohonannya untuk semakan kehakiman, Sundra berkata beliau letak jawatan pengarah AIAC kerana dipaksa.


LAGI BESAR

IJAZAH LAGI

BESAR

PENIPUAN

OPPS...

CUBA CARI

IJAZAH DARI

SEKOLAH MANA

KAH KAH KAH



-----------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Isham, gua betul2 pening ni, nak sokong bn kuat menyamun, nak sokong pas kuat tunggang agama, nak sokong ph kuasa melayu islam makin lemah, nak sokong yg mana lagi si isham ooiii...cibai punya politik msia...

Tanpa Nama berkata...

Lu sokong sapa tak ada orang peduli pun. Lu bukan ada nama, harta, bini dan jawatan hebat. Lu marhaen lap kerja sampai mampos untuk jilat tapak kasut sesiapa yang jadi boss. Ada faham ka dol?

Tanpa Nama berkata...

bukan professor je menipu..malah ulama2 juga menipu..zaman dulu lg dah ada ulama menipu tp hadis menutupnya dgn hadis kelemahan,kekurangan sesama islam tidak bole dan haram dibuka..so,salah ulama ke salah hadis..?