Selasa, 28 Mei 2019

MELAYU DAPAT BALA



CHINA MERAH

CHIN MERAH GUNA AJEN CHINA
BERNAMA JHO LOW
UNTUK TIPU MELAYU BERNAMA NAJIB
NAJIB ARAH  CUKONG CHINA
UNTUK TIPU MELAYU BERNAMA 
HAJI SHAMSUL

YANG UNTUNG CHINA
YANG DAPAT BALA MELAYU
Pengarah urusan 

Ihsan Perdana 

tegaskan

 tak tahu sumber 

duit berjuta

Tuan Haji Shamsul Anwar Sulaiman menegaskan tidak banyak yang beliau tahu mengenai aktiviti dan transaksi tanggungjawab sosial korporat (CSR), termasuk kiriman wang yang masuk ke dalam akaun bekas perdana menteri Najib Razak.

Pengarah Urusan Ihsan Perdana Sdn Bhd itu memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini yang beliau tidak tahu mengenai sumber puluhan juta ringgit yang di masukkan ke dalam akaun syarikat pada September 2014 dan April 2015.

Menurut Shamsul, beliau menerima arahan daripada Dennis See Thuan Buan, pengarah projek di Yayasan Rakyat 1Malaysia (YR1M) di mana Ihsan Perdana jalankan kerja-kerja CSR. Arahan juga diterima dari anak saudaranya, Ung Su Ling yang merupakan ketua pegawai eksekutif (CEO) YR1M.

Ihsan Perdana menerima geran RM20 juta setahun dari YR1M dan RM20 juta lagi dari 1MDB. Bagaimanapun, syarikat tersebut menjadi “transit” bagi RM20 juta pada September 2014 dan RM40 juta pada Disember 2014. Shamsul menegaskan beliau tidak tahu dari manakah datangnya wang itu. 

Tambah Shamsul, beliau hanya mengikut arahan dari See untuk memindahkan wang ke dalam akaun yang tidak diketahui siapakah pemiliknya. – 28 Mei, 2019



CHINA GUNA

MELAYU UNTUK

TIPU MELAYU

TU PASAL 

TANAH MELAYU

TERGADAI


---------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

masukkan gambar wahai tt maknanya dennis see thuan buan dapat dikenali dan tak dapat lari lagi
kalau dia dah pakai muka palsu susah la kita nk tangkap macam jo lo dan jason lo dah kedalam makan ikan jeket