Khamis, 9 Mei 2019

SURAT YANG BIJAK







SURAT YG BIJAK
Dalam kehidupan ini kita kena bertolak ansur. Berilah ruang dan jangan mencemoh. Kerana setiap orang akan melaluinya...iaitu hari tua. Bila sudah tua, kita pasti terkenang cerita lama, teringat kekasih-kekasih lama, kawan-kawan sekolah yang tak pernah diingati sejak 40 tahun lalu tiba-tiba datang ber reunion. KITA AKAN KEMBALI KEPADA PENCIPTA JUGA NANTI tt... 
on 
PETANG ITU
Publish | Delete | Spam
Asrul Sani
on 5/7/19

kira



----------------------

1 ulasan:

cikminah berkata...

Ramai orang suka menghina-hina usia tua - situa rentalah, situa ganyutlah, tua-tua keladilah. Mereka ini tak sedar diri bahawa mereka juga akan menerina gelaran-gelaran buruk ini. Apa salah jadi tua,kalau kita tua with dignity.............????
Janganlah kita tua semakin tua semakin menjadi, tak sedar diri. Paling teruk, tua terbaring seorang diri. Mata terkebil-kebil, tercari-cari. Kenapa aku jadi begini? Tak dapat terima semuanya kesalahan sendiri. Makan, melahap tak ingat diri. Paling teruk, jadi pencuri atau merampas harta negeri. Tak sedar, mati hanya seorang diri dalam tanah tiga X enam kaki. Segala yg dicuri dan dirampas, tinggal jadi kenangan yg tak mungkin dilupai.