Jumaat, 21 Jun 2019

AMERIKA TAKUT







PUKRAK

AMERIKA TAKUT NAK SERANG IRAN
IRAN MAKIN BERANI
BERANI BOM BERANI TEMBAK

TERBUKTI
TRUMP HANYA GERTAK
TRUMPS HANYA CAKAP BESAR
BILA IRAN TEMBAK DRONE
TRUMP KATA INI
KESILAPAN GENERAL IRAN
BUKAN DASAR KERAJAAN
KAH KAH KAH

KENAPA AMRIKA TAKUT
KENAPA TRUMP TAKUT

TAHUN DEPAN 
ADA PEMILIHAN PRESIDEN
TRUMP NAK CUBA NASIB
KALI KE DUA
TU PASAL CAKAP BESAR
TAPI NO ACTION 
TAK BERANI LANCAR PERANG
KAH KAH KAH
GUA SETUJU PERANG
BIAR HARGA MINYAK NAIK
MALAYSIA NEGARA PENGELUAR
AKAN UNTUNG

BILA PERNAG PECAH
DUNIA KAPITALIS KACAU BILAU
SISTEM KAPITALIS RUNTUH
DUNIA BARU LAHIR

DUNIA  BARU
YANG LEBIH ADIL
BEBAS DARI HEGEMONI AMERIKA

---------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itu pasal Amarika takkan serang. Itu semua wayang! Kenapa tak cerita agenda wayang Amarika ngan Iran disebalik retorik nak berperang? Kah kah kah

Ketua Pengarang berkata...

Saya antara yang menjangka Teram tak akan serang Iran. Antara sebab kenapa saya rasa Teram tak akan serang ialah sebab piliharaya presiden Amareka dah dekat (tahun depan).. Teram akan bertanding untuk penggal kedua.

tapi baru saja keluar berita.. berita ini baru saja dipecahkan .. baru saja terpancut ‘leak’ dari Rumah Putih bahawa Teram dah beri kelulusan pada tentera untuk serang Iran malam tadi tapi dia cancel last minit. dikatakan pesawat pengebom Amareka dah naik ke udara on the way nak ke Iran untuk jatuhkan bom, tapi dipanggil suruh balik sebab arahan untuk serang Iran ditarik balik..

apa makna ‘leak’ ini? ini maknanya Iran AKAN DISERANG ..

kalau TT tau bagaimana cara kerja Teram , TT akan faham bahawa ‘leak’ ini didalangi Teram sendiri... banyak desas desus dan khabar angin yang ‘bocor’ dari Rumah Putih yang dah kita dengar .. ada pengamat politik berkata bahawa ‘leak’ tersebut adalah kerja Teram sendiri, untuk mengelirukan awam.

Micheal Moore sendiri pernah cakap Teram ni ‘evil genius’ dan ‘master of distraction’.

Saya pun setuju Iran diserang.. saya berpendapat ada keperluan dari segi Realpolitik untuk serang Iran.. yang tak setuju Iran diserang tak faham Realpolitik. Apa apa pun Teram ni susah diramal. kita tunggu dan lihat.

—————
President Trump ordered military strike on Iran, but reversed at last second: Sources (https://abcnews.go.com/amp/Politics/president-trump-ordered-military-strike-iran-reversed-sources/story?id=63853570&id=63853570&__twitter_impression=true )