Ahad, 9 Jun 2019

WOIT NIK NAZMI







WOIT 
NIK NAZMI

HANG TAKUT 

PASAI APA?




Nik Nazmi tandatangani petisyen gesa Latheefa Koya letak jawatan

Nazmi Nik Ahmad mahu orang ramai menandatangani petisyen menggesa peletakan jawatan Latheefa Koya sebagai Ketua Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang baharu walaupun Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad berkata keputusannya mengenai pelantikan itu adalah muktamad.

Ahli Parlimen PKR Setiawangsa itu merupakan ahli PKR ketiga selepas Ahli Parlimen Wangsa Maju Dr Tan Yee Kew dan Naib Presiden Pemuda PKR Syed Badli Syah Syed Osman meminta Latheefa meletak jawatan semalam.


KES TANAH 

DI KELANA JAYA

 GUA INGAT

DAH SELESAI

ADA TOWKAY

KE MASUK

CAMPUR

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH

Padang Kelana Jaya

Padang Rakyat Kelana Jaya di Kelana Jaya, Selangor mencetuskan kontroversi kerana wujud percanggahan dalam dokumen Rancangan Tempatan Petaling Jaya 2 (RTPJ2) yang diwartakan dan dokumen RPTJ2 dicetak Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ)

Bantahan penduduk

Pada 2 Jun 2012, Jawatankuasa Bertindak Padang Rakyat Kelana Jaya yang diwakili oleh Pengerusinya , Datuk Zul Mukshar Md Shaari. Setiausahanya, Ir Esham Salam cukup bimbang dengan situasi itu kerana kemudahan rakyat hendak diambil alih oleh pihak swasta bagi tujuan pembangunan komersial. Status kawasan padang Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) itu adalah pada dokumen RTPJ2 dicetak MBPJ yang dicetak dan diedar Februari 2012 berbeza dengan RTPJ2 diwartakan Kerajaan Selangor pada 13 Januari 2011.

Dokumen RTPJ2 di MBPJ jelas menunjukkan padang itu diwartakan sebagai tapak perniagaan dan perkhidmatan manakala dokumen sama di Jabatan Pembangunan Bandar dan Desa Selangor menunjukkan kawasan itu diwartakan sebagai tanah lapang dan rekreasi.



-----------

4 ulasan:

cikminah berkata...

Wow!!!!.....sokongan untuk Cik Tifah naik mendadak dari 10,880 kod 14, 700 dalam tempoh beberapa jam. Manakala petition menolak Nik Nazmi, kekal pada 5,700...hehehe , hahaha, hohoho. Nampaknya, semua orang meletak kepercayaan kpd Cik Tifah. Cik Tifah mesti buktikan, papa jangan celaru. Tak salah, Cik Tifah takkan ganggu.

kjaklsja berkata...

Dio takut kat Misai LK nih.. tu yg siap sign petition. Mangkok ayun punya mamat

Arymanchino berkata...

Nazmi mamat cipet mcm Makcik cibai jiran MP dia.PRU15 duo2 lingkup..

ikan celup tepung berkata...

Lancau lah Nik Nazmi. Kau sape nak pandai2 suruh org resign? Kau jangan jadi anjing suruhan!. Kau tu dah lah depression. Jadi Ketua AMK/Harapan pun LEMAU. Sbb tu madey tak lantik ko dalam kabinet. Tempat kau layak di Kabinet DASAI, diletak sbg koleksi Anak2 Ikan dia. Kah kah kah kah