Isnin, 19 Ogos 2019

NAJIB DIZALAMI





YA AMPOON

YAN MAULANA

MANA HILANG

PEJUANG MELAYU

MANA PURKASA

MANA PUKIPM

MANA JARING

MANA  JAMAL

MANA HILANG 

MOHD AZALINA

MANA  ROSYAM

MANA MAT OVER

MANA PARA

SENIMAN CENDANA

NAJIB DIZALIAMI 

KENAPA

TAK TURUN

KE JALAN RAYA

SEMUA DAH

JADI

LOKMAN ADAM KE 
 

Najib rayu simpati penyokong, dakwa dizalimi Pakatan

Najib Razak merayu simpati daripada penyokongnya dengan mendakwa dizalimi kerajaan Pakatan Harapan yang mengheret beliau ke mahkamah dan menyekat kebebasannya.

Najib yang bakal dibicarakan untuk kes 1MDB esok berkata, pergerakannya kini disekat dengan tuduhan mahkamah untuk mengelakkan beliau memberi masalah kepada kerajaan.

“Saya terpaksa naik mahkamah empat hari seminggu, hari ini saya buat video politik tapi mereka tak nak saya buat video politik.

“Mereka tak mahu saya bebas sangat. Kalau saya bebas susahkan mereka,” kata ahli Parlimen Pekan itu semasa berucap dalam mesyuarat Umno bahagian kawasan tersebut hari ini.

Ucapan beliau itu disiarkan secara langsung melalui akaun Facebooknya.

Dakwanya lagi, ahli keluarganya juga tidak terkecuali menerima tekanan daripada kerajaan sehingga menanggung pelbagai kesusahan.

“Inilah dalam kepala mereka, sebab itu mereka susahkan saya, susahkan keluarga saya, anak- anak saya mereka buat apa saja termasuk bonda saya.

“Mereka ceroboh rumah bonda saya tengok pada siling konon pada siling itu kita simpan duit tapi tidak ada apa lepas itu mereka keluar balik.

“Ini rumah kepada isteri perdana menteri kedua mereka sanggup buat cuba bayangkan hati perut orang macam ini. Tidak ada perkiraan langsung tak hormat,” katanya.

Beliau merujuk kepada operasi polis ke atas kediaman yang dikaitkan dengannya sebaik selepas Pakatan Harapan mengambil alih kerajaan pada tahun lalu.

Operasi itu menemui wang tunai, barangan kemas dan aksesori mewah dengan nilai mencecah RM1 bilion dalam siasatan yang dijalankan ke atas peranannya dalam kes 1MDB.

Dalam operasi itu, polis antara lain menyerbu tiga kondominium mewah didiami anak-anaknya dan juga rumah ibunya Rahah Mohamed Noh, isteri kepada allahyarham Razak Hussein.

Najib kini dibicarakan atas tiga pertuduhan pecah amanah jenayah, satu pertuduhan salah guna kuasa dan tiga pertuduhan pengubahan wang haram melibatkan dana SRC International berjumlah RM42 juta.

Perbicaran tuduhan pengubahan wang haram dan penyalahgunaan kuasa terhadap Najib Razak berhubung skandal 1MDB pula akan bermula esok hingga 14 November. – 18 Ogos, 2019.


NAJIB PEJUANG

MELAYU ISLAM

YANG WARAK

JUJUR SUCI

PERGI HAJI

SEMBAHYANG

PUASA

MAIN BONTOT 

ALTANTUYA

BERI SALAM 

KUBUR NABI

REMBAT DUIT

BUKAN BANYAK

KENAPA

BIARKAN DIA 

DIZALAMI

YA AMPOOON

APA SUDAH JADI

PADA NEGARA INI


KAH KAH KAH

PADAN MUKA



KEMENANGAN





-------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pi mampooooslah

Tanpa Nama berkata...

Yg die bt kat Tun M & fmly dulu ape cite?? Xde sape bleh lupe.

Tanpa Nama berkata...

serius bhai, aku mmg tak suka dgn najib tapi apa yg polis malaysia buat mmg tak patut laa. apa pasal polis siasat sampai panjat siling rumah arwah tun razak?? why? what is the bekause?? ni mesti polis cari kain batik dan coli sarimah, oiii encik polis.. diorang tu dah meninggal dunia laa.. tutup aje laa kes tuu.