Khamis, 21 November 2019

AMK TAK SOKONG ANWAR









INI

AMAT

BERAT

AMK kumpulan timbalan ketua sokong Dr Mahathir kekal perdana menteri

MAJORITI pimpinan sayap Pemuda PKR peringkat cabang di seluruh negara malam ini menyatakan sokongan untuk Dr Mahathir Mohamad terus kekal sebagai perdana menteri sehingga habis penggal parlimen bagi menghormati mandat rakyat dalam pilihan raya umum yang lalu.

Timbalan Ketua Pemuda PKR Hilman Idham berkata sokongan itu dinyatakan oleh 132 daripada 196, atau 67%, pimpinan cabang Angkatan Muda Keadilan hasil satu mesyuarat malam tadi.

“Bermuafakat untuk mempertahankan kestabilan kerajaan Persekutuan di bawah pimpinan Dr Mahathir daripada sebarang usaha atau langkah yang bertujuan mengganggu gugat kedudukan serta peranan beliau sebagai perdana menteri Malaysia ke-7.

“Ini adalah soal mandat yang diberikan oleh rakyat dan saya sebut tadi bila sampai masanya Dr Mahathir buat keputusan kita terima dengan baik.

“Tetapi kita sebut jelas dalam kenyataan kita bahawa kita akan pertahankan sebarang usaha-usaha yang akan menidakkan kerajaan pada hari ini,” kata Hilman kepada pemberita, selepas mesyuarat selesai di Shah Alam.

Dalam pada itu, Hilman yang juga setiausaha politik kepada Mohamed Azmin Ali menjelaskan pertemuan Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu dengan 22 ahli Parlimen Barisan Nasional di kediamannya kelmarin berkaitan isu pembangunan dan kestabilan negara.

Pertemuan pada Isnin malam itu disertai lima ahli Parlimen dari PKR.

“Saya dah beri taklimat kepada pimpinan dan kita semua jelaskan apa dibincangkan ialah isu-isu pembangunan negara dan soal mempertahankan kestabilan negara hari ini,” katanya.

“Kita beri komitmen jelas untuk kita pertahankan pimpinan Dr Mahathir sebagai mana mandat yang diberikan rakyat,” katanya lagi. – 21 November, 2019


JELAS

SUARA

TER

BANYAK

AMK

TAK

SOKONG

ANWAR

--------------

1 ulasan:

I berkata...

Mână ada AMK ini pada tahun 1998 dulu. Berambuslah korang dải PKR... cakap ego dan tak ikut pemaufakatan. DAP lebih setia dari korang...