Ahad, 5 April 2020

10 JUTA HILANG KERJA DI AMERIKA






DUA MINGGU INI

10 JUTA 

HILANG KERJA

DI AMERIKA 


This Is What Economic Collapse Looks Like

Kira-kira sepuluh juta rakyat Amerika telah memfailkan tuntutan baru untuk faedah pengangguran selama dua minggu yang lalu. Untuk meletakkan perspektif itu, rekod sepanjang masa selama satu minggu sebelum melanda pandemik koronavirus ini hanya 695,000. 

Jadi tidak perlu dikatakan, 6.6 juta tuntutan dalam satu minggu meletakkan kami di wilayah yang belum dipetakan. Lihat sahaja carta ini. Kami tidak pernah melihat seminggu seperti ini sebelum ini, dan kami mungkin tidak pernah melihat seminggu lagi ini buruk lagi. 

Sudah tentu berjuta-juta pekerjaan akan hilang dalam bulan-bulan mendatang kerana pandemik ini terbentang, tetapi sukar untuk membayangkan satu lagi lonjakan seperti yang kita miliki. Apabila anda menambah dua minggu yang lalu bersama-sama, di mana kira-kira 10 juta rakyat Amerika telah memfailkan tuntutan pengangguran baru dalam tempoh masa itu.

KITA AKAN RASA

DALAM MASA

TERDEKAT

----------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Gua ingat ini masa olang kena pikir betot betot sama ala mau guna itu US lolar lalam international trade. Silap silap kena guna itu barter trade.