Jumaat, 17 April 2020

BUMI SEDANG MENANGIS









BUMI SEDANG

MENANGIS
~Surat dari EncikCovid® Tatkala Bumi menangis, Kalian ketawa Tika Bumi merintih, Kalian peduli apa Sekonyong Bumi menjerit, Kalian pekakkan. NAH AKU DATANG! Aku datang bukan Menghukum; Aku hanya mahu Kalian BANGUN DARI LENA DIULIT INTAN Bumi meminta PERTOLONGAN Banjir besar....
Kalian tak kesah Pembalakan haram... Kalian tebalkan poket Pencemaran udara... Kalian kong kali kong Pembakaran hutan..Kalian seribu satu alasan Kalian masih bisu dan pekak biarpun hidupan laut menjadi mangsa kerakusan Kalian; Antartika mencair; Kemarau teruk!
 Kalian tidak pernah menghiraukan berapa banyak perkara buruk dan hodoh yang diterima Bumi! Peperangan yang tidak bernoktah; Ketamak halobaan yang tidak berpenghujung. Kalian tetap dengan hidup Kalian... Tak kesah lah berapa banyak Kebencian... Tak hiraukan berapa banyak pembantaian! 
APA YANG LEBIH PENTING UNTUK KALIAN ADALAH MENDAPATKAN iPHONE versi terbaru dari mendengarkan ratapan BUMI NAH SEKARANG AKU DI SINI! AKU MENJADIKAN BUMI BERHENTI DI 
on 
MALAYSIA BARU
Publish | Delete | Spam
herman adnan
on 17/04/20

Oooo

Tiada ulasan: