Isnin, 4 Mei 2020

POTENSI SERANGAN KE DUA







POTENSI 

SERANGAN

KE DUA 

Semua pekerja asing wajib saringan Covid-19, kata menteri


SEMUA pekerja asing dari semua sektor wajib menjalani saringan kesihatan Covid-19 untuk mengelak penularan jangkitan, kata Menteri Kanan Pertahanan Ismail Sabri Yaakob.

Katanya ketetapan itu diputuskan dalam mesyuarat Majlis Keselamatan Negara hari ini memandangkan jumlah jangkitan meningkat semula dan berkait dengan kluster pekerja asing.

PKPD beberapa kawasan di Selayang dilanjut


PERINTAH Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di enam kawasan sekitar Selayang di utara Kuala Lumpur yang sepatutnya tamat semalam dilanjutkan hingga ke 12 Mei, kata Menteri Kanan Ismail Sabri Yaakob.

Enam kawasan terbabit adalah Parcel C (Jalan 2/3A, Pusat Bandar Utara), Parcel D (Jalan 2/3A, Pusat Bandar Utara), Parcel E1 (Taman Sri Murni Fasa 2, Jalan 1/2D), Parcel E2 (Taman Sri Murni Fasa 1, Jalan 1/2D), Parcel E3 (Taman Sri Murni Fasa 3, Jalan 1/2B) dan Parcel F (Taman Batu View and Taman Batu Hampar). 

Beliau berkata keputusan itu dibuat berdasarkan nasihat Kementerian Kesihatan.

Sementara itu, PKPD di Parcel A (Jalan 6/3A, Pusat Bandar Utara) dan Parcel B (Jalan 6/3A dan 9/3A, Pusat Bandar Utara), serta Pasar Borong Kuala Lumpur ditamatkan hari ini.

AWAS BERJAGA

WATAK KOBID

BERUBAH

BELUM DITEMUI

PERANGAI TULIN

AMIN

Tiada ulasan: