Rabu, 26 Ogos 2020

INI HUKUMAN BERAT






INI BERAT

AMIN

PROJEK SEKSA

RAKYAT

AMIN

BOLEH BAYAR

ANSUR ANSUR ? 

KKM cadang naikkan kompaun dari RM1,000 kepada RM10,000 terhadap individu ingkar

KEMENTERIAN Kesihatan Malaysia (KKM) telah mencadangkan kepada kerajaan untuk menaikkan denda bagi kesalahan kompaun di bawah Akta 342 (Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988) dari kadar semasa RM1,000 kepada RM10,000.

Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah berkata angka yang dipinda itu telah dikemukakan kepada Parlimen baru-baru ini dan akan mengambil sedikit masa untuk diluluskan.

“Akta itu digubal pada 1988 dan kadar RM1,000 itu adalah munasabah pada ketika itu tetapi sekarang kita perlu menyemaknya semula… Jadi saya serahkan kepada Parlimen untuk membuat keputusan,” katanya semasa dialog khas bertajuk, “Covid-19: Perjalanan Malaysia Ke Arah Melandaikan Keluk” sempena Persidangan Penjagaan Kesihatan Malaysia 2020 hari ini.


YANG KAYA

YANG ADA KUASA

TAK AMBIL POT

AMIN

MENTERI

PUKEE  PAS

OOPS...  SILAP

PARTI PAS

BUKAN PUKI PAS

ADALAH CONTOH

TERBAIK

LANCHAU KUASA

AMIN

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah munkee yb menteri dari parti pukee ni mula2 tak mengaku salah, bila dah terbongeng baru nak mengaku salah. balik dri obersi tapi engkar sop utk kuarantin kendiri. isunya bukan sebab positif atau negatif kobid19, isunya adalah tak patuh pada undang2 yg sendiri dah buat. rakyat tak patuh sop dihadap ke mahkamah siap dihukum penjara bagai. tapi mat menteri parti pukee cuma dikompaun oleh kkm saja. kahkahkah selamat datang politik matang. tt, kerajaan ni yg kau sokong, kan? beriya-iya kau ke sheraton dulu kahkahkah akhirnya dapat menteri parti pukee. tahniah.

panglimo potaseh berkata...

Lu jangang lawang kuasa tohang ..minteri tu org PAS, bertaraf AlFadeel ..mulot dan bontotnye sentiasa kumat kamit. Doa nye makbool ..Allah yang bagi KERINGANGNANG HOKOMANG ..siapa boleh lawang Allah ..dapat ANSORANG lagi ..TuckbEEr.

cikminah berkata...

KKM nak naikkan denda PKP COVID19 ke rm100,00..00 pun no hal, asalkan denda dikenakan sama rata antara rakyat marhaen dengan para menteri dan pemimpin politik di atas kesalahan yg serupa.

Jangan nanti makcik dab pakcik didenda rm10,000..00 tapi pak menteti yg buat kesalahan yg sama cuma didenda rm100..00 kerana dia derma gajinya 3 bulan!!!

Makcik dan pakcik hilang pencenya dan terpaksa kerja semula utk sara hidup. Pak menteri terus jadi menteri dan disanjung sebab murah hati derma gajinya 3 bulan!