Khamis, 5 November 2020

BERITA BAIK DARI AMERIKA

 


 

BERITA BAIK

GADUH DAH

MULA DI AMERIKA

AMIN

Penunjuk perasaan pro-Trump desak henti kira undi

KUMPULAN penunjuk perasaan pro-Donald Trump mula berhimpun di luar pusat penjumlahan undi di Amerika Syarikat untuk menghalang undian dikira.

Penyokong parti Republican itu bertindak demikian berikutan kenyataan Trump yang mendakwa menang dalam pilihan raya, menewaskan pencabarnya Joe Biden dari parti Democrat.

Perhimpunan di Detroit dilaporkan itu juga dipacu oleh dengan kenyataan Trump untuk memohon kepada Mahkamah Agung negara itu untuk menyekat pengiraan undi.

Trump juga mendakwa kertas undi yang baru diterima menyebabkan pencapaiannya merosot di negeri utama dalam pilihan raya itu.

Beliau juga sering mengulangi dakwaan palsu bahawa kertas undi yang diterima selepas hari pemilihan kurang sah berbanding yang diterima pada hari pengundian.

Pemerhati pilihan raya bimbang dakwaan tersebut akan mencetuskan huru-hara di Amerika Syarikat, yang sering mengajar negara lain mengenai demokrasi.

Kenyataan berkenaan yang didakwa melanggar undang-undang dan amalan demokrasi bebas sudahpun disekat oleh saluran media sosial Facebook dan Twitter.

 

TELAH DIRAMAL

KEKACAUAN AKAN

MELETUS

AMIN

HANYA TUNNGU

BESAR ATAU KECIK

AMIN

GADUH PASTI GADUH

AMIN

Tiada ulasan: