Khamis, 13 April 2023

TAK NAK BIDADARI - NAK MEE REBUS



Pagi-pagi lagi sudah ramai tapau nasi kedai bukan muslim


KUANTAN –  ‘Geng Plastik Hitam’ bukan sahaja berlaku dalam filem dan drama kerana realitinya benar-benar berlaku dalam masyarakat kita sepanjang bulan Ramadan.

 Seawal 11 pagi di bandar Kuantan melihat sendiri pembeli makanan dalam kalangan orang Melayu tidak putus-putus berkunjung ke sebuah premis makanan di Indera Mahkota di sini hari ini.


Rata-rata pengunjung tidak segan silu membawa bungkusan makanan keluar menuju ke kenderaan masing-masing.

Lebih menarik, ada juga disediakan sistem pandu lalu di mana perkhidmatan pembelian makanan dihantar sehingga ke pintu kereta.

Tinjauan dilakukan sehingga tengah hari tadi mendapati keadaannya semakin rancak sehingga kenderaan hak milik kerajaan juga dilihat berhenti dan salah seorang dipercayai penjawat awam turut membeli makanan daripada pengusaha yang sama.

Rata-rata netizen kesal sekiranya ia kejadian ponteng puasa namun ramai juga yang bersangka baik kerana beranggapan mungkin mereka membeli untuk anak masing-masing.

Difahamkan gerai-gerai tersebut merupakan medan selera yang sering menjadi port geng plastik hitam sejak beberapa tahun lalu dan kain rentang yang dipasang memberi amaran kepada peniaga supaya tidak membekalkan makanan kepada orang Islam pada bulan Ramadan itu hanya ‘wayang’ semata-mata.


WOIT

PELIK DI KUANTAN

TAKDA KE

FOOD PANDA

ATAU GRAB KE ?

KAH KAH KAH

WOIT

MEREKA TAK

NAK PUASA

TU HAL MEREKA

AMIN

JANGAN SIBUK

JAGA BURIT

ORANG

KAH KAH KAH

JAGA BURIT

SENDIRI DAN

SEDIAKAN KOTE

UNTUK PARA

BIDADARI

KAH KAH KAH

KHALAS

Tiada ulasan: