Jumaat, 1 Disember 2023

KES PELIR KERAS KE PEGUAM NEGARA



Kes video individu mirip bekas KP J-KOM dirujuk Peguam Negara esok, kata KPN


KERTAS siasatan berhubung video tular perbualan individu mirip bekas Ketua Pengarah Jabatan Komunikasi Komuniti (J-KOM) Dr Mohammad Agus Yusoff dengan seorang kakitangan jabatan itu akan diserahkan kepada Jabatan Peguam Negara esok.

Ketua Polis Negara Razarudin Husain berkata seramai lapan individu dipanggil bagi membantu siasatan kes tersebut.

“Kertas siasatan itu akan dirujuk ke Pejabat Peguam Negara esok selari dengan perkara 145(3) Perlembagaan Persekutuan,” katanya kepada Bernama di Kuala Lumpur hari ini.

Sementara itu Razarudin berkata individu yang dinamakan sebagai ‘Mr H’ yang didakwa ada kaitan dengan video terbabit juga dipanggil hari ini bagi sambungan rakaman percakapan untuk membantu siasatan.

Beliau berkata setakat ini tiada keperluan untuk mendedahkan identiti ‘Mr H’ kepada umum susulan siasatan masih dijalankan dan ia dikhuatiri akan mengganggu proses itu.

Sebelum ini tular menerusi media sosial video berdurasi tiga minit memaparkan perbualan secara dalam talian antara lelaki didakwa mirip Mohammad Agus dengan seorang individu lain.

Mohammad Agus pada sidang medianya baru-baru ini di sebuah hotel di Bangi mendakwa video itu disunting dan membuat laporan polis berhubung perkara berkenaan.



PELIR SAPA

KERAS 

TAK PENTING

KAH KAH KAH

YANG PENTING

SEMUA NAK TAHU

SAPA MISTER H

JENG JENG JENG

MISTER H

JAMBU KIUT KE

TAK PENTING 

AMIN

KITA KESIAN

PADA WAHAB

DAH SUSAH NAK 

 KERAS KERANA

TRAUMA JADI 

KAMBING HTAM

KAH KAH KAH

KHALAS

Tiada ulasan: