Selasa, 10 Disember 2013

NAJIB SANGGUP MENGAKU KOMUNIS







KAMARADE MANDELA
Najib tipu rakyat, perjuangan Umno tak sama dengan Mandela »
n_surendran
KULIM, KEDAH 9 DIS: Menyedari sokongan semakin merosot,  Najib Razak, terpaksa menipu rakyat dengan menyamakan perjuangan Umno dengan mendiang Nelson Mandela yang menentang apartheid.

“Mandela menentang penindasan terhadap rakyat. Tetapi Umno tidak menentang penindasan,” kata Naib Presiden KEADILAN, N Surendran dalam ceramah di Kota Kenari, Kulim, semalam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... HEBAT MAT NAJIB INI.... kah kah kah..

kah kah kah... GEROMBOLAN SUDAH JADI P:ARTI KIRI..kah kah kah..

kah kah kah... NAJIB RAZAK KINI DIPANGGIL CHAIRMAN NAJIB... kah kah kah...

kah kah kah... GEROMBOLAN KINI  MENGANUT.... kah kah kah..

kah kah kah.... IDEALOJI  MARXISM- LENINISM-ROS MAOISM.. kah kah kah


NELSON MANDELA 
BERSAMA
PARTI KOMUNIS AFRIKA SELATAN

------

6 ulasan:

GOLDMEMBER berkata...

Yeahhh...shagedalic baby...did i make you glad....grovvy baby...owww behave....= AUSTIN POWER.

Tanpa Nama berkata...

1.najib samakan puak dia bermatlamat seperti perjuangan mandela!!ko spin najib sanggup mengaku komunis!!sebab mandela bersahabat dengan puak komunis untuk jatuh puak kulit putih afrika selatan tenpohari!!
2.ok!!kita tenguk pulak situasi dimalaysia puak!ko dok memuja puak hindu macam suritenren modai ayaq lioq!!kalau ikut cara penulisan ko!!bunyinya HISHAMUDDIN RAIS MENGAKU JADI HINDU!!
3.sat ko momunis!sat ko hindu!sat ko kristian!!yang kearah keislaman ko tak teringin ke bhaiii!!!atau lidah ko pun dah keghasssss nak sebut islam!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Studi hukum dan ANC Youth League: 1943–1949[sunting | sunting sumber]
Saat belajar hukum di University of Witwatersrand, Mandela adalah satu-satunya orang pribumi Afrika di fakultas tersebut, dan meski menghadapi rasisme ia berteman dengan sejumlah mahasiswa Eropa, Yahudi, dan India liberal dan komunis, termasuk Joe Slovo, Harry Schwarz, dan Ruth First.[49] Setelah bergabung dengan ANC, Mandela semakin dipengaruhi Sisulu dan menghabiskan waktunya bersama aktivis lain di rumah Sisulu di Orlando, termasuk teman lamanya Oliver Tambo.[50] Tahun 1943, Mandela bertemu Anton Lembede, seorang nasionalis Afrika yang sangat menentang front ras bersatu terhadap kolonialisme dan imperialisme atau aliansi dengan kaum komunis.[51] Meski berteman dengan orang non-kulit hitam dan komunis, Mandela mendukung pandangan Lembede, percaya bahwa orang Afrika kulit hitam harus terbebas sepenuhnya dalam perjuangan mendapatkan penentuan nasib sendiri secara politik.[52] Merasa perlunya sayap pemuda untuk memobilisasi penduduk Afrika secara besar-besaran dalam penentangan penindasan mereka, Mandela ikut dalam delegasi yang memberitahu Presiden ANC Alfred Bitini Xuma soal rencana tersebut dirumahnya di Sophiatown; African National Congress Youth League (ANCYL) didirikan pada Minggu Paskah 1944 di Bantu Men's Social Centre di Eloff Street; Lembede menjadi Presiden dan Mandela menjadi anggota komite eksekutif.[53]

Tanpa Nama berkata...

Najib ni bermentaliti kartun, tak tahu apa dia sumbangan besar Mandela tu amat jauh sekali dengan UMNO. Mandela lawah satu sistem penindasan aprthied yang mana minorii kulit putih mendominasi kehidupan majoriti kulit hitam. Dia masuk penjara dituduh pengganas dankena 27 tahun dalam jel. UMNO mana ada lawan penjajah, bekerjasama ada dan mana ada pejuang UMNO yang masuk jel. Tunku diceput dari DO Langkawi untuk menjadipemimpin UMNO menggantikan Dato Onn yang mula keliru nak buka UMNO untuk semua bangsa.Sejak Tunku hingga ke Najib apa dia yang UMNO lawan, melainkan menggekalkan kronisme kapitalisme dan terus klentong bani Melayu bangan yang UMNO adalah blah..blah... blah dan seperti ANC Mandela adalah sangat lelucon klas pariah.

Tanpa Nama berkata...

semua orang famous Najib ginakan untuk tujuan politik. sampai Tuhan Allah pun ulam mak UMNO gunakan untuk menghalalkan kuku besi dan penipuan pilihanraya. Dulu, UMNO kutuk komunis, sampai abu pun tak boleh bawak balik... sekarang tak malu perjuangan UMNO sama dgn Nelson Mandela yg berkawan dgn komunis. apa punya komanlah Najib Razak ni...

Tanpa Nama berkata...

minoriti elit umno vs majoriti rakyat membebaskan dari dibuli 'tranformasi barang naik'.....itu mungkin maksud pm 'psy yes bn no' hendak samakan perjuangan mandela........lain dari tu memang cakap tak serupa bikinlah...kah....kah.....kah