Khamis, 18 Disember 2014

APA PANDANGAN PEMBACA







TARAF HIDUP
dia mcm ni..taraf hidup perlu diperbaiki terlebih dahulu.. dah baik, rakyat miskin tiada then baru buat hudud..ini korang tak buat ape2 kemudian mahu laksanakan hudud..rakyat mencuri sebab taraf hidup kat malaysia ni susah..ditekan sana sini..budak melayu mengentot sebab ape ? sebab nak kawin kene byr smpi 20k dan sebagainya.. 

lepas tu budak2 tu buat salah ko terus nak hududkan dia.. aku sokong 100% hudud.. cuma ada perkara major yang perlu dilakukan terlebih dahulu.. cuba lah fikir sket wey.. korang yg duk atas tu boleh la.. makan gaji..duit ada byk..nk makan senang.. semua senang..tak kira bn atau pakatan.. aku taj pernah tgok wakil rakyat pakatan atau bn hidup melarat..yang hidup melukut tepi gantang adalah rakyat .. rakyat bhai.. 

so aku mohon kepala-kepala pas ni fikir dulu di manakah situasi taraf hidup kita ni . adakag kita hidup senang atau susah skrg ni.. perbaiki ini dulu.. kalau kita dah hidup senang, semua rakyat tiada yang miskin.. so aku yakin akan kurang masalah2 ini.. on POTONG TANGAN
Anonymous
on 12/18/14
PADANLAH PAPA
PAS Bahslol. Jaga Kedah miskin , jaga Klantan pun miskin , jsga Terengganu pun miskin. PAS Bahalol. PAS elok dapat kontrak jaga tandas Awam Negara pun baik. Air tak bazir , Rokok tak hisap , Tandas pun bersih. Curi Jamban potong tangan ; rakyat tak bersk mersta. PAS kan Bahalol. Orang Melayu sokong PAS pun sama Bahalol. 

Padan lah papa , miskin , tak de duit , gila duit kopi , melepak , meragut , merogol. Ngentot pun tak nak bayar. Bahalol betul. on JANGAN JADI BEBAL
Anonymous
on 12/18/14
MAKAN DUIT BRIM
Orang Oramg PAS Bahalol. Kat sekolah Matematik pun benggap Cakap ingeris pun tak tahu Cakap Arab , ana anu saja tahu dah eksen , budak Bahalol Budak bahalol mana tahu pikir , yang pandai ngentot saja bila jafi orang nak bini 1 2 3 4. Anak Bini makan duit BR1M Orang Orang Melayu pun rata rata bahalol jugak sokong PAS yang sudah bahalol Melayu dah di takdir jadi bangsa bahalol kan.... on POTONG TANGAN
Anonymous
on 12/18/14





------------

8 ulasan:

Awanama berkata...

Sedih bahasa yang digunakan oleh orang-orang islam skrg, nama saja islam, hukum hudud pun tahu, tak mahu ambil tahu, tak mahu belajar dan hayati, soal tarah kehidupan dikaitkan dgn hudud, lebih bijaksana dari Allah yang tetapkan hudud dan sunah Rasullullah utk melaksanakan hudud. Budank melayu yang menganut Islam, bukan beragama islam, Hudud tu ada prosesnya, bukan senang2 boleh potong tangan, sama juga dengan Zakat kalau kau semua tak berduit dan banyak hutang, tak payahlah bayar zakat, munkin kalau betul boleh terima zakat pula, kecuali zakat fitrah, Kasihan budah melayu penganut islam. Dah jadi teras PAS bila ada kuasa nak laksanakan hudud, apa salahnya, soal ekonomi disalahkan dengan hudud, macam menyalahkan Allah dn Rasul pulak. Lain kali study Qadak dan Qadar , Rukun Iman..... tu yang kau kata.... tahap kefahaman islam kau orang semua semacam orang bukan islam yang lainnya. Ingatkan Allah, solat betul2, cari rezki yang halal, jangan berangan tinggi-tinggi, jangan ikut trend, ikut keupayaan dan kemampuan diri, Faham.

Awanama berkata...

Baru kena uji di dunia dah tak ingat akhirat....atau tak pernah ingat langsung...klu Pas berenti cakapp psl hudud, esok kau boleh kayakah? Klu Pas tak ada, semua org di negeri2 tadi boleh jd jutawankah? Berfikiran jauhlah sikit....

Awanama berkata...

HamPAS.

Awanama berkata...

Dinegara maju ngo diwujudkan untuk melindungi rakyat yang lemah dan perlu perlindungan dan bantuan.Hanya berlaku dinegara dunia mentaliti ke 3 seperti malaysia diwujudkan ngo untuk membela, menghasut dan menipu untuk membantu pihak yang punya kuasa dan sedang memerintah.apakah keadaan ini menunjukkan ngo tersebut sedang merompak disiang hari peruntukan untuk ngo yang betul membantu mereka yang lemah dan perlu pembelaan.

Awanama berkata...

Kesian org islam malaysia semakin kurang apabila isu hudud dibangkitkan. Nama masih islam tapi dah murtad...aku bkn nak bagi fatwa...x caya tanyalah mana2 ustad @ tok guru...jgn tanya TT lahanat ni.

Awanama berkata...

kalau tak mampu nak laksanakan hudud atau tak mampu nak sokong pelaksanaan hudud, jangan jadi pemfitnah hudud secara sukarela.

Awanama berkata...

masalah utama org melayu ni suka dan cpat menghukum ... ckit2 haram ckit2 murtad ... cuba la berfikiran luas cikit ..... isu nya d sini bukan kami menolak hudud .... hudud ini wajib mmg x de kompromi ... isu nya cara Pas ni rakyat x boleh terima ...

Awanama berkata...

org mlayu ni baru dengar ceramah agama da rasa diri tu mcm ustad ... senang2 jr nak murtad kan org