Khamis, 18 Disember 2014

POTONG TANGAN






KOMENTAR
rakyat bukan nak potong tangan
rakyat bukan nak lihat orang kena sebat

rakyat nak harga barang murah
rakyat nak potong harga minyak
rakyat nak potong harga ubat
rakyat nak potong harga makanan

mustahil tak faham

ini mesti ada pekara nak sorok
ini mesti ada rahsia terpendam




PAS cadang GST ditangguh ketika ekonomi kini tidak menentu


PAS mencadangkan kerajaan menangguhkan pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) berikutan suasana ekonomi yang tidak menentu dengan kejatuhan mendadak nilai ringgit, harga minyak, bursa saham, harga getah dan sawit. 

Tuan Ibrahim berkata GST tidak wajar dilaksanakan dalam keadaan ekonomi tidak menentu kerana tiada yang dapat menjangkau impaknya pada kehidupan seharian dan ekonomi negara, lebih-lebih lagi dalam krisis ekonomi. 

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pas-cadang-gst-ditangguh-ketika-ekonomi-kini-tidak-menentu#sthash.da6YE8V1.dpuf

KAH KAH KAH

woit
ceredik pulak mamat ni
orang ramai
memang setuju
memang sokong
gasak gst
gasak sampai terbarai

tapi ada malaon 
sibuk nak potong tangan
ada yang sibuk
nak rejam sampai mati
tak de kerja lain
jadi wakil illlaahi

APA PUNYA TUUR





-----------

9 ulasan:

Awanama berkata...

Kecek meniti atah mata golok ni heheh

Awanama berkata...

1.ko tenguk bhaiii!!macammanalah orang melayu dan islam nak sokong ko bhaii!!
2.tua-tua bangka ko pun belum tahu dan beza antara suruhan hukum Allah dan hukum politik manusia!!
3.atau ko memang sefahaman dan seagama dengan puak kapiaq bhaiii!!!
4.ish!!!ish!!!!dalam banyak-banyak nama syurga!!"jahanam" jugak yang ko pilih!!!!

cucu mamak kutty berkata...

pasal hudud,pasal sebat ni memang ada sebut dlm quran ,tapi yg paling banyak sebut dlm quran bantu org miskin,tolong anak yatim,kasih sayang,lebih banyak di sebut,aku tak le pandai tapi aku tahu bahawa islam ni di turun ada lah lebih banyak membawa rahmat pada sekelian alam,hudud tu wajib tapi mene ntang kezxaliman kertajaan yg yg menekan kehidupanm rakyat terutama2 rakyat2 yg miskin yg nak makan pun kadang takde,nak berbelanja anak2 sekolah pun takde,bayar rawatan kos hospital puin tak mampu,rasa2 aku lah yg lebih penting,rahmatan lil alamin,wallahualam

Awanama berkata...

Orang Oramg PAS Bahalol.

Kat sekolah Matematik pun benggap

Cakap ingeris pun tak tahu

Cakap Arab , ana anu saja tahu dah eksen , budak Bahalol

Budak bahalol mana tahu pikir , yang pandai ngentot saja bila jafi orang nak bini 1 2 3 4.

Anak Bini makan duit BR1M

Orang Orang Melayu pun rata rata bahalol jugak sokong PAS yang sudah bahalol

Melayu dah di takdir jadi bangsa bahalol kan....

Awanama berkata...

dia mcm ni..taraf hidup perlu diperbaiki terlebih dahulu.. dah baik, rakyat miskin tiada then baru buat hudud..ini korang tak buat ape2 kemudian mahu laksanakan hudud..rakyat mencuri sebab taraf hidup kat malaysia ni susah..ditekan sana sini..budak melayu mengentot sebab ape ? sebab nak kawin kene byr smpi 20k dan sebagainya.. lepas tu budak2 tu buat salah ko terus nak hududkan dia.. aku sokong 100% hudud.. cuma ada perkara major yang perlu dilakukan terlebih dahulu.. cuba lah fikir sket wey.. korang yg duk atas tu boleh la.. makan gaji..duit ada byk..nk makan senang.. semua senang..tak kira bn atau pakatan.. aku taj pernah tgok wakil rakyat pakatan atau bn hidup melarat..yang hidup melukut tepi gantang adalah rakyat .. rakyat bhai..

so aku mohon kepala-kepala pas ni fikir dulu di manakah situasi taraf hidup kita ni . adakag kita hidup senang atau susah skrg ni.. perbaiki ini dulu.. kalau kita dah hidup senang, semua rakyat tiada yang miskin.. so aku yakin akan kurang masalah2 ini.. bila dah kurang, buatlah hudud.. sebab apa, sebab kalau masih ada yang mencuri, mengentot ertinya manusia ini memang cari nahas bahkan waktu tu hidup dah cukup senang.. itu fundamentalnya..

sekadar pandangan

joe

Awanama berkata...

hudud ni mmg wajib tetapi kena cerdik buat satu persatu dulu .... skrg ni kuasa pun x de miskin lg macam mana org nak dengar kita ... wahai ahli2 Pas ... Allah itu tidak memberatkan hamba nya ... cubs renungkan sejrnak dari awal penubuhan Pas sebuk pasal hudud tngok smpai sekarang habuk pun tarak malah jadi bahan lawak pula ... saya akui hudud itu wajib tp kena cerdik la ... da cara berpuluh tahun x de hasil cuba la berubah ...

Awanama berkata...

kalau tak mampu nak sokong hudud jangan lah pulak jadi pemfitnah hudud sukarela!

Awanama berkata...

Betul

Awanama berkata...

Aik..mcm idea aku je ko cedok bulat bulat...akta sepriliunengeng lah ko....habislah.......kota belud dilanggar belut...