Khamis, 4 Disember 2014

CALL ME SAUDARA





KOMENTAR
saudara anwar,

selamat sedar
harap kesedaran datang
kepada saudara 
bahawa karut marut
datu dan datuk sri ini
tun dan tin
semua pooorah
semua pundeeek
semuanya pudek mundek

blog tukar tiub
telah lama menolak 
pundek mundek ini

semua manusia
semua insan
derajatnya sama

Saya tidak pernah mohon ‘Datuk Seri’ Selangor, kata Anwar


Dalam satu kenyataan yang dikeluarkannya hari ini, Anwar berkata, beliau akan tetap meneruskan tugas sebagai Penasihat Ekonomi Selangor, namun akan sentiasa menjunjung Perlembagaan negara, Raja berperlembagaan, dan demokrasi berparlimen di negara ini. 


KAH KAH KAH

call me saudara
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

APA PUNYA TUUR





------------

12 ulasan:

Awanama berkata...

Hanya Lelaki saja tau jadi Lelaki.

Bacul dan Bahalol hanya lah untuk orang orang Gagal ber tongkat Akta tuk hidup mentedarah harta rakyat.

Ada Pangkat Tun , Sir , Lord , Dato Seri semua tak akan mati kena seksa kubur ke ????

Arie_73 berkata...

Sokong...gelaran-gelaran ni sume nyer pundek mundek belaka...contoh datuk shah rukh khan..seorg keling pundek..!

Awanama berkata...

Nape??..jika ada gelaran datuk seri boleh senang masuk syurga ke??piiiiirahhhh...semua tu dunia je...ciptaan manusia...

Awanama berkata...

Datuk seri lancau.....

Awanama berkata...

Yg nak sgt gelaran ni sume golongan dayus... nak tunjuk... nak bodek... nak lebih... nak peehatian... dato datuk datu semua dah beribu ribu... macam lemon kah kah kah... ada urus niaga lagi.... sume tau... sume tau... kemungkaran yg berlaku... ketua ketua atau wakil tuhan di bumi ini pun tau....kalau lato lato rajin derma...boleh lapat latuk lagi kah kah kah..... cakap on line dgn tuhan... wakil jelmaan tuhan tapi lagi hina dari.org biasa... lagi baik lawan dgn pengemis... sekurangnya pengemis berusahs sendiri dan mengemis..
Bukan jadi free loafer seumur hodup kah kah ka

Awanama berkata...

Nasib baik babi tu binatang haram bagi kelurga solltan, kalu tak haram tak mustahil babi pun bergelar Tan Sri Babi kerana jasanya yg telah menyelamatkan lembu dari jadi dilanggar lori balak

Awanama berkata...

Kau tak dapat duduk diam2.

Amuraria berkata...

kah kah kah keling jangan sebut ! sensitif daa,nanti apa keling semua bikin repot ! ABU jangan lupa !

Awanama berkata...

apa guna tan sri kalau tergolong geng rompak rakyat
apa guna datuk seri jika otak beku
apa guna tun jika masih menghasut
apa guna dato kalau bersikap perkauman
apa guna pangkat kalau tidak layak
apa guna jawatan kalau makan dedak
apa guna kuasa kalau aalah guna
apa guna pingkat kalau bodoh sombong
apa guna apa guna apa guna
walau seribu dato
walau seribu tan sri
walau seribu tun
mana sama anak jati cerok to kun
mana sama pembela rakyat
mana sama lawan tetap lawan
siapa yang lawan jadi anak tiri
siapa yang bodek jadi anak.emas
siapa yang angkat.bakul dapat kontrek
siapa ungkit rompak jadi kambing hitam
kah kah kah
mulut berbuih buih
badan kotor dengan najis
badan.kotor dengan hasad dengki
hidup percuma atas usaha orang
harap bantuan sumbangan projek
kah kah kah
baik jadi pengemis tepi jalan
yang lebih mulia
menadah tangan.belas kesian
dari.mentekederah usaha orang
kah kah kah

Awanama berkata...

Pernah lihat satu plak perasmian dewan...DIRASMIKAN OLEH YAB SAUDARA ANWAR IBRAHIM MENTERI PELAJARAN MALAYSIA

Awanama berkata...

Dari satu sudut lain kita dapati penarikan balik gelaran Dato Seri itu adalah satu tindakan strategik oleh UMNO bertujuan untuk mengambarkan yang AI ada konflik atau lebih daripada itu bagaimana nak mengaleh persetujuan yang AI ni memang benci atau tak ngam dengan salah seorang institusi Raja-raja Melayu, pendeka kata AI atau yang sekutunya dengannya yakni PKR dan DAP memang tak suka institusi Raja-raja Melayu, lantas macik Felda dan ramai Melayu miskin bangang akan termakan dengan propaganda halus ni.Soalanya boleh berjaya kah kerja licik UMNO ni? Ramai antara kita apa lagi pada zaman digital ni, gelaran-gelaran bertapa hebat sekali bunyinya tidak sesekali boleh meng'awesome'kan kita kerana terlalu banget/jenuh dan lumayan orang yang tiada kualiti sumbangan mereka mendapat gelaran berkenaan sehinga ada orang jual nasi lemak pun ada bergelaran Dato!

Awanama berkata...

gelaran itu adalah........
pundek......
lancow.........
pukimak.....
kah...kah....kah.....