Rabu, 17 Disember 2014

JANGAN JADI BEBAL






KOMENTAR

saya telah menulis
saya telah menerangkan
dengan jelas bahawa:


politik ialah perebutan kuasa
perebutan kuasa bertujuan
untuk merebut PUNCA EKONOMI



parti politik diwujudkan
untuk berjuang mendapatkan
punca punca ekonomi

agama bahasa bangsa
hanya ALAT untuk 
mengolah persetujuan orang ramai
dibelakang agenda bangsa
dibelakang agenda bahasa
dibelakang agenda agama
ialah EKONOMI

berita dibawah ini cukup jelas
islam ke
kapir ke
atheis ke
meterialis ke
semuanya merebut punca ekonomi

politik ialah
senjata untuk merebut kuasa
merebut kuasa untuk merebut
ekonomi

dunia ini bergerak
kerana pergerakan
mencari ekonomi


PAS dedah kontraktor dapat projek 

lanskap Seri Mentaloon RM2.9 juta

Setelah diserang kerana abangnya mendapat kontrak mengubahsuai kediaman rasmi menteri besar, Pesuruhjaya PAS Kedah,  Mahfuz Omar kini menyerang balas dengan mendedahkan kontraktor luar diberikan hak untuk membuat ubah suai rumah rasmi Seri Mentaloon itu yang bernilai RM2.9 juta.
Pada sidang media semalam, Mahfuz berkata projek berkenaan diberikan kepada kontraktor yang didaftarkan pada 4 Januari 1990 beralamat do Daimond Square Off Jalan Gombak sementara alamat perniagaannya pula di Sungai Ramal Luar, Kajang, Selangor.
Sehubungan itu, Mahfuz meminta Menteri Besar Kedah Mukhriz Mahathir memberi penjelasan kenapa projek lanskap yang turut membabitkan penanaman pokok kurma dan royal palm itu diberi kepada kontraktor luar negeri Kedah.
"Kenapa tidak diberikan kepada kontraktor dari Kedah sendiri tetapi kepada orang luar? Adakah kontraktor Kedah tidak pandai atau tidak layak?
"Yang menjadi persoalan di sini adakah tiada kontraktor sedemikian di Kedah sehinggakan kerajaan mengambil kontraktor luar untuk projek tersebut.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pas-dedah-kontraktor-dapat-projek-lanskap-seri-mentaloon-rm2.9-juta#sthash.KbDYy7y4.dpuf


KAH KAH KAH

woit
mustahil tak faham
kalau tak faham
saheh bebal

KAH KAH KAH


-------------

5 ulasan:

Awanama berkata...

Pas ni pun bangang.dah menang dulu,keras kepala.Bila dah kalah baru meroyan bila lanun sudah menganas.itulah lain kali respek sama kawan lain.kita bukan united malay no otak.siang malam melanun sampai habis.Padan muka semua.kah..kah..kah..

Tahalol siyasi.ape benda tu kepala butoh ka?kah..kah..kah...

Awanama berkata...

kalu gitu sosialis yang berebut kuasa politik tu pun kelapaq berebut punca ekonomi la ye pak tt?

Awanama berkata...

Cerita kesatuan meloyo kedah napoknya. Pokdin takleh campor.

Awanama berkata...

.

.

apa nak dikato
mukrijee mb kodah
dudok di kl
dek sobab itulah korjo dapek kat
kontraktor kl
mat mat kodah
ada faham kah?
understand mat kodah?
comprehende?
wtf+£$""""?

Awanama berkata...

PAS Bahslol.

Jaga Kedah miskin , jaga Klantan pun miskin , jsga Terengganu pun miskin.

PAS Bahalol.

PAS elok dapat kontrak jaga tandas Awam Negara pun baik.

Air tak bazir , Rokok tak hisap , Tandas pun bersih. Curi Jamban potong tangan ; rakyat tak bersk mersta.

PAS kan Bahalol.

Orang Melayu sokong PAS pun sama Bahalol.

Padan lah papa , miskin , tak de duit , gila duit kopi , melepak , meragut , merogol. Ngentot pun tak nak bayar.

Bahalol betul.