Jumaat, 23 Januari 2015

JANGAN SALAH BACA





DULU HEBAT DAN GAGAH

Pilihan raya PBT boleh cetus 13 Mei, kata Hadi kepada DAP

Pilihan raya Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) yang diperjuangkan DAP di kawasan majoriti Cina bandar boleh melebarkan jurang penguasaan ekonomi di antara penduduk bandar dan desa sehingga boleh mengulangi rusuhan kaum 13 Mei, kata Abdul Hadi Awang hari ini.
Presiden PAS itu berkata, desakan DAP untuk pilihan raya PBT itu akan menyebabkan ketidakstabilan masyarakat majmuk di Malaysia dan hanya menguntungkan sesuatu kaum saja.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pilihan-raya-pbt-hanya-untungkan-cina-kata-hadi-kepada-dap#sthash.r2lmTwrH.dpuf

KAH KAH KAH

ya ampooon
ya maulanaa
jangan marah
jangan silap

ramai tak sedar
tahun lalu ketika
tok guri hadi di istanbul
dia diserang sakit jantung
terjatuh pengsan
putus nafas
untuk beberapa minit
pasti ada kesan
pada tubuh badan
kesan pada otak

ITU SAJA

 JANGAN MARAH


---------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pil kuda sambung hayat. Patutla pening. Dlm PAS ada penyakit UMNO. Presiden cakap taik sedap pun, pengikutnya tetap poyo ikut sbb perintahnya mcm rasulullah. Woi..kentut bau petai pun, masih mcm rasulullah lagi ka? Kalo biol pun, berpada2 la.

Tanpa Nama berkata...

1.haji hadi boleh tafsir yang tersirat!!yang tersurat!!pro dan kontra berkawan dengan puak kapiaq!!sebab tu dia dan majoriti ulama pas bertindak demikian!!
2.samalah jugak!!rasanya dia pun tahu!!boleh rasa!!ko ni nak keneraka atau syorga!!

Manshor berkata...

Betul tu Hisham saya merasakan ia dah 'physically incompetent' dia sepatutnya bersara. Mungkin orang lain dah ambil keseempitan tu untuk kesempatan.

Tanpa Nama berkata...

PAS Bahalol

PAS ini melayu saja

Melayu bahalol ke ???