Ahad, 18 Januari 2015

KELANTAN ADA MB SWASTA








MAKAN GAJI BUTO
PAS mengambil alih pemerintahan Negeri Kelantan pada awal 90-an dan TGNA menjadi MBnya. Di awal pemerintahan, TGNA sebagai seorang Ulama selesa untuk mengajar dan membiarkan ekonomi bergerak dengan sendiri tanpa ada tindakan dan dasar yang komprehensif, walaupun ada usaha dilakukan untuk memajukan ekonomi Kelantan tetapi momentumnya tidak cukup. 

Barisan Exco pada masa itu pun terdiri dari golongan ulama yang juga selesa untuk mengajar dan bergerak dari masjid ke masjid. Golongan profesional di dalam parti pada masa itu hanya menjadi tukang tampal poster dan pacak bendera parti. 

Perkara ini disedari Tengku Razaleigh(Ku Li), apabila Ku Li membubarkan parti Semangat 46 dan menyertai parti gerombolan pada akhir 90-an dan awal tahun 2000 satu serangan dilakukan dengan slogan “AMBO TAK SEY OGHE MAKE GAJI BUTO”.

Tersentaak dengan serangan itu TGNA bingkas bangkit dengan mengambil Husam Musa, lulusan ekonomi dari UM yang telah bergerak cergas dalam parti PAS sebagai ADUN dan on KELANTAN ADA MB BARU
Publish | Delete | Spam
kiedentech
on 1/18/15


-------------

Tiada ulasan: