Isnin, 2 Februari 2015

SATU CONTOH TAULADAN





KOMENTAR
tidak undur
tidak berganjak
sikap cekal
sosok perjuangan




Presiden kesatuan KTMB rela 

menganggur, enggan mohon maaf setiap 

hari di Facebook

Diminta memohon maaf kepada Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB) setiap hari di Facebook dan di blog selama tiga bulan akan datang jika beliau mahu mendapatkan semula kerjanya, presiden Kesatuan Pekerja-Pekerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (RUM) menyifatkan syarat itu umpama dikenakan tebusan dan enggan mengalah.
Abdul Razak Md Hassan, yang kini tidak bekerja tetapi masih menjadi presiden RUM sementara menunggu tindakan mahkamah perusahaan berkata, tuntutan KTMB itu bukan sahaja menghinanya bahkan juga kesatuan.
Kekecohan bermula September lalu apabila KTMB memecat Razak dan Timbalan Presiden RUM, R. Subramaniam, dan mengambil tindakan terhadap 110 ahli kesatuan yang menyertai piket.
Kira-kira 700 ahli RUM mengambil bahagian dalam tunjuk perasaan dan 110 yang dikenal pasti KTMB diberikan surat tunjuk sebab.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/presiden-kesatuan-ktmb-rela-menganggur-enggan-mohon-maaf-setiap-hari-di-fac#sthash.NByVpJ6Y.dpuf

-------------

1 ulasan:

DD KAYBEE berkata...

Baik suruh dia selfie melancap hari hari selama 3 bulan di facebook....bodoh ounya ktmb...servis keteapi dia teruk nak mampus nak tunjuk arogant...pukimak punya ktmb....KTMB....KERJE TAKDE MENGAMPU BABI JE.....