Sabtu, 30 Mei 2015

SAJE NAK TANYA - JANGAN MARAH






Persoal syahadah Islam, peniaga kecewa disisihkan, didakwa di mahkamah


Hanya kerana mahu mendalami ajaran Islam, seorang peniaga, Wan Sulaiman Wan Ismail dari Ipoh, Perak didakwa di Mahkamah Syariah atas kesalahan jenayah oleh pihak berkuasa agama sehingga menjejaskan kehidupannya.
Wan Sulaiman berkata, beliau membuat beberapa kajian berkenaan agama Islam, antaranya berkenaan amalan ucapan kalimah syahadah yang secara peribadinya mendapati tidak sama dengan ajaran al-Quran.
Katanya, sejak 2013 beliau cuba mendapatkan penjelasan dan merujuk kepada pakar agama termasuk pegawai di pejabat mufti Perak, jabatan agama Islam negeri, dan masjid.
"Disebabkan itu mereka tidak senang dan mula memberi tekanan supaya membuang pemikiran dan kajian peribadi saya, dan meminta supaya saya akur membuta tuli dengan pandangan mereka.
"Saya tak pernah mengatakan apa yang kita amalkan ini salah dan saya juga tak pernah kata apa yang saya faham itu betul.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/persoal-syahadah-islam-peniaga-kecewa-disisihkan-didakwa-di-mahkamah#sthash.5PWrKnmQ.dpuf

KAH KAH KAH

woit
laaaa...
nabi muhamad mengucap 
macam mana?
saje nak tanya
jangan marah
ana hanya nak tahu

ANA ANA ANA


------------

3 ulasan:

Awanama berkata...

Nak tanya gak la TT...org bisu mengucap cane ek....org pelat ngan org sengau, klau bunyi xbetul cane ek...tanye je sbb xtau....

Ape punya byk tanya aku ni....

Awanama berkata...

Mari mari mari
Ustat ustat ustat
Khatam Khatam Khatam
Faham belakang cerita
Pejam mata ikut ikut ikut
Macam lagu hindustan - hapal boleh karoke sampai bangla/paki boleh shyadu, punya la merdu...
Apa kisah/message lagu tu... puji dewa ka?, kutuk Melayu ka?... tak perlu tau... janji bunyi nya sedap.
Macam lagu di radio ada bunyi bunyi macam Arab, makcik Felda dengar kata sedapnya nasyid, tapi bila tengok video artis tu nah... TEK selambak, pusat bogel....dah cop yahudi pulak...

[2:171] The example of such disbelievers is that of parrots who repeat what they hear of sounds and calls, without understanding. Deaf, dumb, and blind; they cannot understand.

Pekak, Tuli dan Buta = macam Melayu aje bunyinya

Bacalah isunya lebih lanjut disini
http://www.masjidtucson.org/submission/monotheism/index.html

Saja kongsi, jangan marah

Awanama berkata...

Kau tanya TT sama mcm kau tanya mat sasau...jwp pasti tersasar mcm org sasau