Selasa, 7 Julai 2015

UNTUK MEREKA YANG BAIK







NEGARA 

KiTA 

jadi macam ini
kerana terlalu ramai
warga malaysia
 yang baik dan jujur
tidak membuat apa apa
hanya
menjadi pemerhati






----------------

5 ulasan:

Awanama berkata...

BAHALOL !!!!!

Orang Orang Melayu SAJA

HIDUP MAMAK !!!!!!!!

Awanama berkata...

Apalah TT kau ni lambat sangat macam siput babi.mat mongol dah kantoi.Akaun AmBank sah akaun mat mongol.Padan muka pada bik mama.kah...kah...kah...

UNCLE RAMLI berkata...

Tampaknya golongan baik berada dalam situasi bagaikan mati akal dengan keadaan yg wujud depan mata kita yg mana semua entiti semak dan perimbangan sudah mati pucuk dek najib dari macc/sprm, ketua polis, peguam negara, parlimen, sipussycat gabenor bank negara dan malahan ketua audit negara sekali semuanya jatuh bodoh dan hilang daya keberanian nak bertindak. Golongan baik pun masih tak menggarap sepenuhnya kaedah 'pilihan jalanraya daripada pilihanraya'dan jauh sekali nak mencuba kaedah 'aggresive civil disobedience' yg mungkin lebih mudah najib mematahkan lalu seterusnya memomokan peserta2 yg cuba berbuat demikian. Maka tiada pilihan golongan baik itu cari jalan bagaimana mendesak najib buat pilihanraya dan dari situ kerja keras harus ditumpu bagi menyisih BN dan automatisnya najib dan geng2nya ditendang keluar. Itu pun jika PKR dan DAP dan ngo2 lain mempunyai sumber2 memadai bagi buat kali ini mesti berjaya dengan yakin sekali tumbangkan BN yg UMNO jadi tulang punggungnya.Bagi kali ni mesti menang kerusi banyak dan bukannya menang undi popular.Mungkin ada yg mempunyai pandangan lain ?

Naza berkata...

Kalau dah Mat Negro boleh jual talipinggang/jam kat Polis di kedai mamak apa nak heran. Kot la nak tanya mana pasport, mana visa...piiirahhh

Awanama berkata...

Ko taktau TT..golongan baik ni tengah syok melancap saja kerjanya. Hadi Awang pun melancap bersama Harun Din. NGO2 UMNO lagi2 la melancap sambil tunggu duit peruntukan masyukkk..

Rakyat semua melancap saja kerjanya.. bereka ini bukannya baik.. tapi bodoh piang dan melancap sepanjang masa. Sbb tu xder amik peduli pun..