Selasa, 18 Ogos 2015

SIAPA? SIAPA?







SIAPA ORANG 


TUA ITU?


kah kah kah






-------------

6 ulasan:

Awanama berkata...

orang itu adalah zahid sendiri lah...

Awanama berkata...

Tak payah bersuaralah Kuli,duduk je dalam gua tu ,.senang tak payah tahu apa yang berlaku diluar gua ni.

Awanama berkata...

SIAPA LAGI YANG TUA TINGGAL TUN MADEY SAJA

Bebudak UMNO buat tak tahu pulak macam BEBUDAK BAHALOL

Kepala Otak!!!!!!!!!!!!!!!

Awanama berkata...

Hang Tuah dan Hang Jebat merupakan dua Hero Melayu namun tindakannya dibahaskan dengan dua pandangan sisi.

HANG TUAH
pandangan sisi
-setia, taat, patuh

pandangan sisi lain
- bendul kerana tidak mempunyai keupayaan untuk membuat penilaian (tidak perlu berfikir).
- kalau ketua/raja suruh makan tahi akan dibuatnya kerana menganggap raja/ ketuanya tuhan yg adil.
- kebenaran/siasatan tidak penting. apa shj kesalahan ketuanya akan dipertahankan
- akan mempertahankan ketuanya dengan nyawanya TANPA syarat
- macai (sikap panggilan sekarang)
- pendirian dan pegangan: "anak melayu pantang derhaka"

HANG JEBAT
pandangan sisi
- derhaka

pandangan sisi lain
- bijak kerana menggunakan otaknya untuk menilai betul/salah sesuatu perkara
- beliau tidak akan makan tahi jika disuruh ketuanya kerana beliau tahu itu adalah perbuatan yang bodoh/salah
- sgt mementingkan kebenaran.. sesiapa yg bersalah mesti dikenakan tindakan tanpa mengira status walaupun ketuanya sendiri.
- akan mempertahankan ketuanya dengan nyawanya DENGAN syarat ketuanya tidak melakukan kesalahan besar.
- pendirian dan pegangan: "raja adil raja disembah, raja zalim raja disanggah"

Manakah pendirian anda??

Awanama berkata...

kalau "ya" pun , SALAH ke..?????? najib dah bunuh orang ... najib dah tolak hudud walaupun dia ngakau dia Islam ... najib dah berkomplot dengan obama bom mh370 ... ada lagi...??? ... banyak lagi .... tubuh dan gunakan 1mdb untuk songlap berbillion rm duit kerajaan untuk kepentingan dia anak beranak dan untuk kepenting umno anak beranak ....derma konon ... berapa guni pak arab itu bawak dari arab saudi.......????????

Unknown berkata...

Jebat la bro....takan gwa bodoh sangat...huhuhu