Rabu, 23 September 2015

BERILMU DAN BERKEMAHIRAN







Pemuda AMANAH usul 4 dasar utama Pakatan Harapan


Pemuda AMANAH Nasional mengusulkan empat dasar utama yang menurutnya perlu dijadikan asas kepada polisi bersama Pakatan Harapan.
Timbalan Ketua Pemuda AMANAH, Faiz Fadzil berkata empat dasar utama itu ialah:
# Menjunjung prinsip dan elemen asas Perlembagaan Persekutuan dan prinsip-prinsip Rukun Negara. Setiap dasar, rangka kerja dan manifesto hendaklah berdasarkan kepada perkara-perkara yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan Rukun Negara.
# Segala dasar, rangka kerja dan manifesto hendaklah mengambil kira kebajikan, kepedulian dan keadilan kepada seluruh rakyat.
# Segala dasar, rangka kerja dan manifesto hendaklah bertujuan bagi mempromosikan keharmonian kaum dan mendefisitkan jurang sosio ekonomi antara rakyat yang berbeza kaum dan geografi.
# Segala dasar, rangka kerja dan manifesto hendaklah bertujuan bagi membentuk anak muda yang bermoral, berintegriti, berdaya saing, berilmu dan berkemahiran tinggi.

KAH KAH KAH
woit
ini sudah berat
ini sudah buat susah
pekara tentang berilmu
pekara  berkemahiran tinggi
ini bab bab bikin kacau
kah kah kah
apa jadi dengan din ayam
din ayam buat kerja apa
mat serban apa akan jadi
mereka kerja apa di selangor
kah kah kah

JUAL AiR LIUR




--------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Adikku faiz fazil. Jangan cakap kosong saja. Jangan tulis planning retorik saja. Jangan mohong orang kampung saja. Aku nak hang rangka betul2 planning dan segera lantik pakar2 yang boleh buat kerja. Panggil depa semua, mai aku bagi satu brain storming ala tentera maharaja jepun. Satu jam cukup. Hang tengok nanti. Muka saja nampak melayu tapi hati depa jadi macam jepun. Aku bukan cakap besaq.

Kalau lepas ni depa nak buat teknologi apa pun aku boleh ajar dan depa tak akan melawan da merungut sepatah pun. Itu doktrin jepun yang berjaya membina negara dari runtuhan abu bom atom!

Tanpa Nama berkata...

Budak Bahalol PAS kerja apa kat Peransang nun?????

Budak Bahalol pon boleh kerja ke?????

Macam mana boleh jadi nih.....

Biar betul?????


Anak Selangor banyak pandai pandai pon tak de kerja OK

Siasat!!!!
Siasat!!!!