Isnin, 26 Oktober 2015

PENCERAHAN SUNNI & SHIAH






SATU PENCERAHAN
menurut ahli parlimen Iraq, Malaysia adalah negara yg mengharamkan syiah (the only country to ban syiah). tiada negara lain yg menfatwakan demikian.

 Syeikh2 al-azhar sebelum kejatuhan shah iran membenarkan fiqh jakfari ini. Risalah Amman adalah sebuah deklarasi yang diterbitkan pada 9 November 2004 (27 Ramadan 1425 H) oleh Raja Abdullah II bin Al-Hussein dari Jordan yang menyerukan toleransi dan persatuan dalam umat Islam.

 Selanjutnya, sebuah fatwa dengan 3 pasal dikeluarkan oleh 200 Ulama dari lebih 50 negara yang mengangkat masalah: siapa seorang Muslim itu; pengasingan dalam Islam (takfir), dan; dasar-dasar yang berkaitan dengan pengeluaran fatwa. 

Dalam Risalah Aman, Malaysia adalah negara yg menandatangani deklarasi tersebut memfokus kepada: 1.Pengakuan 8 mazhab dan berbagai ilmu mengenai Islam lainnya iaitu:
1.Sunni Hanafi
2.Sunni Hambali 
3.Sunni Maliki 
4.Sunni Syafi'i 
5.Syiah Ja`fari 
6.Syiah Zaydi
7.Ibadi 
8.Zahiri 
1. Melarang penyebutan kafir bagi pengikut ajaran: (i).Ash` 

on ISLAM KE TIDAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:15 PM













-------------

3 ulasan:

Usop ali berkata...

maka benar la..diakhir zaman seperti yang baginda naabi muhammad saw bersabda...ada 72 golongan yang mengaku islam cuma satu jer yang baginda terima...yaitu yang mengikut sunnah ku...amin

Tanpa Nama berkata...

Syiah bukanlah sebuah mazhab tetapi adalah sebuah manhaj aqidah.
Alqardawi telah memutuskan bahwa beliau silap dan tertipu dwngan "takiyyah" syiah.dan sekarang beliau menyatakan syiah itu adalah bukan dari ajaran islam.

Tanpa Nama berkata...

Apa kebende nih ?????

Syiah ke Sunat Jamaah ke boleh tolong TPPA ke ?????

Kepala Otak !!!!!!!

Duit tak ada , tau tau nak Pau Pau Pau

Mat Kampau !!!!!!!!!!