Selasa, 12 Januari 2016

KENAPA SUNGAI MERAH







WAT iS DE

BEKAUSE



Analisis air laut merah diketahui tidak lama lagi


RAUB - Hasil analisis sampel air berwarna merah di Sungai Balok dan pantai berhampiran di Kuantan pada penghujung Disember akan diketahui dalam tempoh terdekat.

Ada pihak mendakwa fenomena itu terjadi akibat pencemaran daripada aktiviti melombong bauksit di kawasan berkenaan.

Pengerusi Jawatankuasa Kemudahan Asas dan Alam Sekitar Pahang Mohd Soffi Abd Razak berkata analisis itu dijalankan oleh Jabatan Alam Sekitar (JAS) Negeri.  

Bercakap pada pemberita di sini hari ini beliau berkata, kemungkinan keputusan analisis itu akan keluar dalam masa terdekat.

Ini akan menjadi asas bagi pihaknya melaksanakan tindakan sewajarnya, kata beliau. - Bernama

MUNGKIN

KERANA:

1 - darah melimpah kerana 
    ikan sedang berperang
2 - jerung menyerang patin
3 - gajah membasuh cawat
    di ulu sungai
4 - zunar buat peraduan
    mewarna sungai
5 - bik mama basuh cawat
6 - najib berak darah
    takut FBI

KAH KAH KAH



------------

10 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Berani ke JAS (JAS Negeri pulak tu), setori wat is der bekous yang sebenarnya .. Pengarah JAS tak takut ke pada isyarat kepala butoh embie Adenan Yakub .. tak takut ke pada Soltan yang penoh dengan daulat tu .. kalau gwa eeee takot nya .. gwa nasihatkan, ikut je der bikous "kerana" yang telah di senaraikan oleh tt tu. JAS cakap je ikan sedang berperang, habis cerita .. tahun depan boleh ambik gelaran Latook Selee.

Awanama berkata...

Jas bekos de water of sirih from bangla mouth spit spit ma hahaha

Awanama berkata...

kah kah kah..............

Nazrio berkata...

Orang yahudi seLagi tak jumpa peti misteri "peti tabuk" tinggaLan king David "nabi daud'': seLagi tu Laaaa bodoh macam umnQ...kuat Lawan ugama..

FOUR WIRE berkata...

Tunggulah.....keputusan akan dikeluarkan dalam masa terdekat...
Bila sungai sudah kembali jernih maka keputusan akan dikeluarkan..
Tak lama...dalam masa terdekat je...sabar lah..
Dekat2 pru14 nanti akan dikeluarkan..

FOUR WIRE berkata...

Tunggulah.....keputusan akan dikeluarkan dalam masa terdekat...
Bila sungai sudah kembali jernih maka keputusan akan dikeluarkan..
Tak lama...dalam masa terdekat je...sabar lah..
Dekat2 pru14 nanti akan dikeluarkan..

Awanama berkata...

Projek lesen bauksit sumer guna nama Sultan Pahang.. sbb tu la boleh melombong sesuka hati.. dia raja.. time ni la nak tunjuk siapa lebih anjing daripada anjing.

Selalunya..melayu la no 1 dlm hal nak jadi anjing.

Awanama berkata...

Lawak

Mungkin BEWAK BASUH CAWAT kot....

Ada MASYOOOKKKKKKK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Awanama berkata...

TT no.7 Beribu-ribu ikan sturgeon dari Caspian Sea telah tersesat kat Sg Balok menyebabkan airnya merah. Destinasi sebenar ikan-ikan nie ialah Jerantut bagi menghasilkan caviar.

Awanama berkata...

Fenomena sungai merah ni adalah normal. Aku dah brlajar masa tingkatan 1 laa. Bila arus sejuk laut china selatan bertembung dgn arus muara sungai yg panas pada masa bumi, matahari dan marikh pada kedudukan selari, tindakbalas molekul air akan berlaku, kesannya air bertukar merah.

Ni semua tahyul laa..bauksit laa, darah laa, balak haram laa.. apa ni? Kau jgn cemarkan otak aku yg suci dan kudus TT. Aku takkan mudah tertipu oleh hasutan kau. Kau tak tengok tv tiga suku ke? Rugi laa.