Ahad, 14 Ogos 2016

LANGKAH TERBAIK





TERBAIK

BILA MUSUH

JATUH TERUS

SEPAK PIJAK

TERAJANG

TEKAN HINNGA

MAPOOOOOS

JANGAN BAGI

PELUANG 

BERNAFAS


Riza Aziz dan dua lagi dinamakan dalam saman berkumpulan di AS

Bekas setiausaha politik  Mahathir Mohamad, Matthias Chang bergandingan dengan AdunN Salor,  Husam Musa menamakan firma Red Granite, pengasas syarikat pengeluar dan pengedar filem Christopher Joey McFarland dan Riza Shahriz Abdul Aziz yang juga anak tiri Najib sebagai defendan.
Matthias dan Husam memfailkan saman secara berkumpulan di Amerika Syarikat terhadap beberapa individu yang dikaitkan dengan 1MDB.
Saman itu bertujuan memohon ganti rugi bagi kecurian dana firma pelaburan negara dan mendapatkan semula aset yang diperoleh dengan menggunakan dana berkenaan.
Tindakan tersebut dibuat bagi pihak rakyat Malaysia dan difailkan pada Selasa di Mahkamah Daerah Amerika Syarikat bagi Daerah Selatan New York, menurut The Hollywood Reporter.
Menurut pemfailan mahkamah, Chang dan Husam mendakwa defendan sengaja menggunakan dana yang dicuri dari 1MDB untuk kepentingan peribadi mereka termasuk mengadakan pesta untuk bintang Hollywood, Leonardo DiCaprio.
Turut dinamakan sebagai defendan ialah jutawan yang berasal dari Malaysia, Jho Low dan peguam percukaiannya, Debra Whelan Johnson serta firma miliknya, Metropolis IX Capital Advisors LLC.
Goldman Sachs Group dan bekas jurubank Timothy Leissner juga dinamakan.
Plaintif mendakwa individu-individu dan entiti yang terlibat dalam urus niaga yang menjurus kepada kecurian dana 1MDB.

MAKNANYA

MEREKA INI

WARGA M'SIA

ADA HAK TAPI

JANGAN SAMAN

CINA TEMBAM

BIAR MEREKA

BERGADUH

KAH KAH KAH





----------------

2 ulasan:

Tegang tak pancut berkata...

Sekarang gue mau tau bila parti Pas akan mula kemukakan saman kepada SR. Jangan bikin malu pada waalaun dibawah yang tak sabar parti dia ajar sama itu SR. Lagi satu...harap pak ulamaak jawab "YA atau TIDAK" tuduhan SR ni. Jangan main kuntau dan bagi walaaun bawah ni dengan kemaluan besar. Kalau tak saman dalam 7 hari mulai dari sekarang...maka jawapan dari tuduhan SR adalah "YA...YA..ADA"...dan dah pun guna beli kereta. Kalau "YA" pas akan mampus dan mengecut!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Mana wakil PIS? Oh lupa!!.. mi spik no inglis, mi spik jermang only.