Khamis, 25 Ogos 2016

ORANG BAIK BAIK










INGATAN


di negara mana pun
dalam dunia ini
orang baik baik
lebih ramai dari 
orang jahat jahat

nisbah orang baik
lebih tinggi
dari 
orang jahat

tapi
orang jahat jahat
terus selamat tidak
ditangkap masuk penjara
kerana
orang baik baik
tidak melakukan apa apa


-----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Semua ikut otak pak MOPTY HUMPTY DUMBTY lah

Apa mau susah

Yang penting PERUT KENYANG KENTUT GST-FREE

Tanpa Nama berkata...

Lu kena paham TT, apasal org baik2 tidak berbuat apa2. Bukan org baik2 tidak berbuat apa2. Org baik2 ini, mereka sibuk berbuat baik dan tiada untungnya mereka berbuat jahat.

Malah menjadi satu kerja bodoh dan bangang tahap pukimak apabila mengajak org2 jahat berbuat perkara baik. Mereka org baik2 ini bukannya nabi mahupun rasul tuhan. Tak pasal2 kene simin dlm tong drum, kat akhirat pulak, masuk nuraka secara abadi.

Sedangkan nabi2 dan rasul2 tuhan yg maksum lagi suci wal kudusi pun merasa tidak selamat dan siksanya hidup di alam mahsyar kiamat kelak, inikan pulak org baik2 yg tiada mendapat jaminan keselamatan di akhirat kelak.

Jawapan dari org baik2, lu baik ka, lu jahat ka.. LU BOLEH PIGI MAMPOS DAA!!! Gua pun ada nafsu utk melancap dan berjimak. Drpd menyusahkan diri menyuruh org2 jahat berbuat baik, adalah lebih baik gua melancap ataupun berjimak bersama unta gua, ini pahalanya jauh lebih baik dari membuat kerja bangang mengajak org2 jahat berbuat baik.

Boleh dpt?

Tanpa Nama berkata...

orang baik ramai kerja di jabatan2 kerajaan..kalo melawan nanti miss soru..nanti orang lain amik jawatan kita..senyap bukan kosong ..senyap itu melwn diperingkat paling cikai sekali.jgn salahkan gua, ini ayat org2 agamawan.isis dilihat merbahaya kerana membunuh merogol dan dan dan..namun bagi gua yg bahaya itu adalah org2 agamawan yg setiap 5 waktu menyebarkan kebencian terhadap kafir harbi.tak cya? tunggu hari jummaat, dgr khutbah2 jumaat..