Sabtu, 8 Oktober 2016

BODOH DAN EGO





 
 
BODOH DAN EGO
Ini semua produk penipu no.1. Penyakit turun temurun dari mak, ayah, anak, cucu dan cicit. Ramai gagal exam tapi masuk institusi tinggi dengan surat sokongan bapak-bapak mentari dan downlinenya. Sudah masuk, tak boleh catch up dan menipu untuk lulus.
 
Tempat belajar akur perintah mentari. Siapa berani lawan. Lama-lama semua terror menipu sampai melarat jadi barah tahap 4. Semua level dari paling top sampai ke bawah berkomplot. Semua tahu. Siapa taknak habuan. Ada juga anak-anak mentari yang bengap dipaksa masuk sekolah local yang baik-baik.
 
Tapi sebab anak-anak bodoh dan ego, lingkup sekolah. Parents buat donno bila pengetua mengadu. Gasaklah kau. Ini semua cerita ulang tayang dari dulu hingga sekarang. Benda menipu diterima baik. Ramai sokong penipu, itu antara penipu dengan tuhan kata mereka.
 
Ambil pengajaran dan pengalamannya kata pengikut tegar. Hebat penangan penipu. Sekarang berselindung di sebalik ugama untuk nampak baik. Maka tumbuhlah sekolah2 ugama, ustaz dan ustazah. Bab on PENIPU KENA TIPU
PublishDeleteSpaMm
yb
on 10/7/16

  



--------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Melayu biasa lah